پنجشنبه ۹ خرداد ۱۳۹۸ - ۰۹:۵۲
۰ نفر

با مسدود شدن مسیر تردد عابران پیاده در خیابان دماوند، روبه‌روی درمانگاه تأمین اجتماعی، دسترسی مراجعان به درمانگاه دشوار و پرخطر شده است.

تردد درمانگاه قدس

حدود ۴ سال است که برای حفظ جان عابران و پیشگیری از بروز تصادف، دوربرگردان و خطوط عابرپیاده مسیر اتوبوس‌های تندرو خط یک (چهارراه تهرانپارس تا میدان آزادی) حذف و با نصب میله‌ دسترسی شهروندان به ضلع شمال و جنوب خیابان دماوند مسدود شده است. با بسته شدن این مسیر در محدوده محله وحیدیه، تنها دسترسی شهروندان از ضلع جنوب خیابان دماوند به پلی‌کلینیک تخصصی قدس (درمانگاه تأمین اجتماعی) خط عابرپیاده تقاطع خیابان دماوند و سبلان است که در ۲۰۰ متری درمانگاه و در ضلع شمال خیابان دماوند قرار دارد، اما برخی مراجعان به جای طی کردن این مسافت، با عبور از عرض خیابان و پریدن از روی نرده‌ها خود را به درمانگاه می‌رسانند.

«علی‌شیخ‌الاسلامی» دبیر شورایاری محله وحیدیه با گلایه از مسدود شدن عرض خیابان می‌گوید: «مراجعان این درمانگاه افراد بیمار یا سالمند هستند که توانایی‌ تردد در مسیر طولانی را ندارند و چون برای رسیدن به درمانگاه راهی ایمن و کوتاه وجود ندارد، آنها ناچارند خطر را به جان خریده و از وسط خیابان و روی نرده‌ها عبور کنند. » از آنجا که خیابان دماوند جزو پر ترددترین معابر شرق پایتخت است، عبور غیرایمن از میان این خیابان، مخاطراتی برای شهروندان به همراه دارد. «میثم تقوایی» کارگر تعمیرگاهی که در نزدیکی درمانگاه قدس قرار دارد در این‌باره می‌گوید: «هر روز حدود ۵۰تا ۶۰ نفر از روی نرده‌های این خیابان عبور می‌کنند تا خود را به درمانگاه برسانند و گاهی هم دچار دردسر می‌شوند. » او می‌افزاید: «از آنجا که این درمانگاه زیرنظر سازمان تأمین اجتماعی است و مراجعان زیادی دارد، بهتر است شهرداری با نصب پل عابرپیاده عبور شهروندان را تسهیل کند. »

گلایه شهروندان از نبود پل عابرپیاده را با «حامد میرزابیگی» معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهردار منطقه۸ در میان می‌گذاریم. میرزابیگی با تأکید بر این موضوع که عبور ایمن شهروندان در معابر شهری دغدغه شهرداری است، می‌گوید: «مناقصه تعیین پیمانکار برای جانمایی پل عابرپیاده خیابان دماوند، روبه‌روی درمانگاه قدس برگزار شده و تا پایان سال پل عابرپیاده نصب می‌شود. » او با تأکید بر اینکه عبور ایمن و آسان شهروندان از معابر شهری دغدغه مدیران شهری است، می‌افزاید: «با توجه به اینکه مراجعان درمانگاه و بیماران از روی این پل عبور می‌کنند، در تلاشیم تا پل عابرپیاده مکانیزه در اینجا نصب شود. »

کد خبر 442099

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha