شنبه ۲۰ بهمن ۱۳۸۶ - ۱۷:۱۹
۰ نفر

مهدیه مصطفایی: 11 سارق حرفه‌‌ای که علاوه بر ایران، برای کف زنی به اروپا و کشورهای آسیای جنوب شرقی مهاجرت می‌کردند، درعملیات پلیس آگاهی استان تهران به دام افتادند.

از آنجا که احتمال می‌رود این متهمان راز ده‌ها سرقت در ایران و کشورهای دیگر را در سینه پنهان کرده باشند، بازپرس دادسرای کرج دستور شناسایی آنها را صادر کرد.

همچنین با دستور بازپرس شعبه 21دادسرای جنایی کرج، تصاویر بدون پوشش  11 متهم کف‌زن منتشر می شود، شاکیان در صورت شناسایی آنها به اداره آ‌گاهی کرج مراجعه کنند

پایان خط برای کف زن‌های بین‌المللی

« در این مرحله 11 سرکرده به دام افتادند که  از ماهرترین سارقان کف زن و مأمور نما هستند. » این را سرهنگ هادئی – رئیس پلیس آگاهی استان تهران- در توضیح عملیات4‌روزه‌ طرح تشدید مبارزه با مجرمان طایفه فیوج می‌گوید.

در این عملیات سریع و ضربتی، 5تیم عملیاتی از نیروهای ویژه پلیس آگاهی استان تهران، با دستور قضائی به مخفیگاه‌های مجرمان این طایفه هجوم برده و 11 نفر از آنها را به دام انداختند.

سرهنگ هادئی در حالی که دستگیری این متهمان را نشانه موفقیت این مرحله از طرح می‌داند می‌گوید: اینها متهمانی هستند که بیشترشان از دهه 60 در رفت و آمد به زندان بوده‌اند، آنها نه تنها در شهرستان‌های مختلف ایران بلکه در چین، مالزی و ترکیه سابقه دارند و زندان‌های این کشورها را هم دیده‌اند.

اکثر این متهمان از سوی پلیس تهران، مشهد و شیراز تحت تعقیب بوده‌اند و بیش از ده‌ها سابقه کیفری دارند که در این مرحله از عملیات به پایان خط رسیده‌اند.

این حرفه من است

حمید از مشهورترین متهمانی است که در این طرح دستگیر شده است. او که به همراه 2 پسرش کف‌زنی‌های خود را رقم می‌زد، روز گذشته وقتی در بازداشتگاه اداره آگاهی کرج بود، به‌طور اتفاقی از سوی یکی از شاکیانش که از وی 5 میلیون تومان به سرقت برده‌ بودند شناسایی شد.

  • چطور سارق شدی؟

پدرم به من یاد داد، پدر او هم به او یاد داده بود، این هنری است که  در خانواده ما از پدر به پسر به ارث می‌رسد. پدرها از نوجوانی فرزندانشان را آموزش می‌دهند تا خوب سرقت و کف زنی را یاد بگیرند وگیر نیفتند. من هم همین کار را برای فرزندانم کردم و به آنها خیلی خوب یاد دادم.

  • اولین سرقتی را که انجام دادی یادت هست؟

مگر می‌شود یادم برود، درست یادم است از یک تازه داماد سرقت کردم آن هم وقتی که قصد سوار شدن به ماشین عروس را داشت، 500 تومان از این سرقت گیرم آمد.

  • دلت برای داماد نسوخت؟

اگر دلم می‌سوخت که از او دزدی نمی‌کردم.

  • بهتر نبود دنبال کار دیگری می‌رفتی؟ مثل بقیه آدم‌ها؟

 این یک حرفه است که آن را از پدرم یاد گرفته‌ام، آن را به فرزندانم هم یاد داده‌ام، این حرفه‌ام است، مثل حرفه بقیه آدم‌ها.

  • اگر بچه‌هایت نمی‌خواستند این حرفه را یاد بگیرند چه کار می‌کردی؟

اتفاقا حسین -پسرم- هم همین‌طوری بود که شما می‌گویید، دلش نمی‌خواست این کار را یاد بگیرد می‌خواست درس بخواند و برود دانشگاه. اما من به او اجازه ندادم، یکبار بدون اطلاع من در کنکور شرکت کرده بود، وقتی فهمیدم عصبی شدم، بدجوری کتکش زدم.

  • حالا هم او را به این جا کشاندی؟

مگر بد است، او الان یک کف زن حرفه‌ای است و از پس کارش به خوبی برمی‌آید.

  • می‌گویند هنرت را به کشورهای دیگر هم برده‌ای؟!

بله، به چین، مالزی و ترکیه هم سفر کردم‌ و در آنجا کف زنی کرده‌ام، این دفعه آخر که از چین برگشتم 3000 دلار ارز وارد کشور کردم!

برای پولم زحمت کشیده‌ام

محمد، معروف به مصری یکی از دستگیر شدگان است. او باندهای مختلفی رادرسراسر کشور هدایت می‌کرد. « این مرد که در پوشش ساخت و ساز مسکن اقدامات مجرمانه خود را انجام می‌داد از ثروتمندان طایفه است.» ا ین را سرهنگ هادئی می‌گوید.

  • اینکه پولی را که مردم با هزار بدبختی به دست آورده‌اند سرقت می‌کردی ناراحتت نمی‌کرد؟

نه، اصلا. این هم یک حرفه‌ و هنر است. ما هم با کف زنی ،حرفه‌‌ای داریم و روزگارمان را می‌گذرانیم. تازه آنقدر هم که شما می‌گویید کار ساده‌ای نیست. من اگر پولدار هستم زحمت کشیده‌ام. شما نمی‌توانی الان نقش یک مأمور را بازی کنی اما من می‌توانم! این حرفه من است.

  • چند باند را در شهرهای مختلف کشور هدایت می‌کردی؟

5 باند در شهرهای مشهد، اصفهان و شیراز.

کد خبر 43879

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز