شنبه ۷ اردیبهشت ۱۳۹۸ - ۱۹:۳۰
۰ نفر

اردیبهشت، فصل گلاب گیری است و خیلی‌ها برای دیدن این اتفاق به قمصر کاشان و دیگر مراکز گل و گلاب‌گیری سفر می‌کنند. اما کسانی که امکان سفر ندارند، در شهر تهران هم می‌توانند شاهد گلاب‌گیری باشند.

گلاب گيری در اشراق

فرهنگسرای اشراق با برپایی مراسم گلاب گیری این فرصت را فراهم میکند.   هفدهمین جشنوارهی گلابگیری «سفری نرفته به قمصر کاشان» از ۲۸ فروردین در این فرهنگسرا آغاز شده و تا ۱۵ اردیبهشت فعالیت آن ادامه دارد.

رضا دوستعلی، مدیر مراکز فرهنگی و هنری منطقهی ۴ و رئیس فرهنگسرای اشراق دراینباره می گوید: «این جشنواره در حمایت از تولیدکنندگان و صنعتگران هنرمند ایرانی و با هدف اعتلای فرهنگ، هنر و با نگاه به فرهنگ غنی ایرانی و احیای سنتهای بومی، محلی و ترویج و توسعهی فرهنگ مصرف و تغذیهی سالم اجراخواهد میشود تا شهروندانی که امکان بازدید از این مراسم را در شهر کاشان ندارند، از نزدیک شاهد برپایی این مراسم سنتی زیبا باشند.»

رییس فرهنگسرای اشراق همچنین میگوید: «اجرای مراسم سنتی گلابگیری، نمایشگاه عرضهی مستقیم محصولات متنوع مانند گلاب و عرقیات سنتی، نمایشگاه سوغات و صنایع دستی استانها، نمایشگاه فرش و تابلو فرش دست باف، هنر فاخر ایرانی، غرفههای گل و گیاهان زینتی، موسیقی آیینی استانها، رادیو جشنواره، غرفه کودک و برپایی کارگاههای تخصصی از جمله فعالیتهای این جشنواره به شمار میآید.»

جشنوارهی سفری نرفته به قمصر کاشان، هر روز از ساعت ۱۰ تا ۲۲ در فلکهی دوم تهرانپارس، انتهای خیابان جشنواره، فرهنگسرای اشراق پذیرای دوستداران این آیین سنتی است.

کد خبر 438567

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha