همشهری آنلاین: سخنگوی گردان‌های الاقصی وابسته به جنبش آزادی‌بخش فلسطین (فتح) عملیات در دیمونا را که به عهده گرفت.

 ابو الولید، سخنگوی گردان‌های الاقصی در گفت‌وگویی تلفنی با خبرنگار فارس در غزه، با بر عهده گرفتن مسؤولیت این عملیات استشهادی دو مرحله‌ای که در شهرک دیمونا، در داخل سرزمین‌های اشغالی 48 انجام شد، تأکید کرد: عملیات نخست از سوی یک شهادت‌طلب ساکن نوار غزه وابسته به گردان‌های شهدای الاقصای فلسطین انجام شد و عملیات دوم نیز بطور مشترک از سوی گردان‌های "ابو علی مصطفی" شاخه نظامی جبهه ملی آزادی‌بخش فلسطین و گردان‌های مقاومت یکپارچه به عنوان یک گروه جهادی جدید سازماندهی شد.

وی خاطرنشان کرد: سال 2008 میلادی، شاهد ثبت بالاترین رکورد شکنی در عملیات‌های شهادت‌طلبانه خواهد بود که این روند با عملیات "وعد الاحرار" آغاز شد.

منطقه دیمونا، منطقه شامل تأسیسات اتمی رژیم صهیونیستی است که برای این رژیم از اهمیت بسیار حیاتی برخوردار است و ده‌ها سال است که تحت تدابیر شدید امنیتی قرار دارد.

خبرگزاری فرانسه نیز به نقل از منابعی در ستاره داوود (سازمان امداد و نجات رژیم صهیونیستی) اعلام کرد، این عملیات که در یک مرکز تجاری رخ داد، دست‌کم پنج زخمی بر جا گذاشت.

این در حالی است که رسانه‌های صهیونیستی از زخمی‌شدن 10 تن در این عملیات خبر داده‌اند که حال سه نفر از آنها وخیم گزارش می‌شود.

پایگاه خبری صهیونیستی پانوراما نیز به نقل از منابع اسرائیلی مدعی شد: عامل این عملیات، به احتمال زیاد از طریق مصر و گذرگاه رفح وارد اسرائیل شده است.

مرکز امداد و نجات رژیم صهیونیستی نیز اعلام کرد گروه‌های امداد همچنان مشغول نجات جان زخمی‌ها هستند و در حال تخلیه ساختمان‌هایی هستند که احتمال فرو ریختن آنها بر اثر این انفجار وجود دارد.

گزارش منابع پلیس حاکی است که این عملیات به احتمال زیاد، از سوی دو نفر انجام شده است که در پی این کشف، نیروهای پلیس مرزی اسرائیل، اقدام به نصب موانعی در منطقه کردند.

این نخستین عملیات شهادت‌طلبانه علیه رژیم صهیونیستی از بیش از یک سال پیش تا کنون به شمار می‌آید.

در عملیات پیشین که ژانویه پارسال انجام شد، چهار صهیونیست در مجموعه صهیونیستی "ایلات" در ساحل دریای سرخ کشته شدند.

کد خبر 43445

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز