پنجشنبه ۱۶ اسفند ۱۳۹۷ - ۰۳:۵۶
۰ نفر

علی‌الله‌سلیمی-دبیرتحریریه: امروزه پیوندهای فرهنگی و اجتماعی بین اقوام و گروه‌های اجتماعی مختلف، می‌تواند در شکوفایی استعدادها در مناطق شهری تأثیرگذار باشد و در این میان با استمرار،

علي الله سليمي

برگزاری برنامه‌های فرهنگی و اجتماعی فراگیر مانند جشنواره اقوام در بوستان فدک منطقه ۸ که از رویدادهای مهم و قابل توجه در این بخش از شهر است می‌توان به شکوفایی خلاقیت‌های شهروندان در عرصه‌های گوناگون بیش از پیش امیدوار بود. از اهداف اصلی این جشنواره گسترش و تقویت هویت ایرانی اسلامی و تحکیم وحدت و همگرایی اقوام ایرانی است که به نوبه خود ارزشمند و قابل احترام است. این رویداد فرصت خوبی برای بروز استعدادهای فرهنگی و هنری در مناطق مختلف است. در این جشنواره محورهای مهمی نظیر تقویت خودباوری و عزت ملی، پاسداشت گویش‌ها، آداب و رسوم غنی اقوام و سنت‌های اصیل ایرانی در قالب‌های متنوع فرهنگی و هنری در یک فضای وحدت بخش و با نشاط مدنظر بوده که با استقبال خوبی هم مواجه شده است.

از ویژگی‌های اصلی این جشنواره که مسئولان بارها روی آن تأکید کرده‌اند، ایجاد پیوندهای هنری بین اقوام و نسل‌های مختلف خدمت خوبی برای آشنایی جوانان با آداب و رسوم اقوام مختلف و مفاخر بزرگ ادبی، هنری، اجتماعی و... در اقصی‌نقاط کشور است. خوشبختانه مراکز و فضاهای فرهنگی و اجتماعی مناطق مختلف شرق تهران، از جمله منطقه ۸ این ظرفیت بالا را دارند که با دعوت از فعالان صنایع و هنرهای دستی به یک جشنواره منطقه‌ای، نمونه‌هایی برجسته از آثار آنها را در معرض دید شهروندان ساکن در این مناطق قرار دهند و به این وسیله، باب آشنایی با بسیاری از صنایع‌دستی و آثار هنری اصیل و در عین حال کمتر دیده شده در محیط‌های شهری را به روی ساکنان مناطق مختلف بگشایند و زمینه بروز و شکوفایی استعدادهای هنری در میان شهروندان را فراهم و به تحقق آن کمک کنند. 

کد خبر 433924

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha