«مونا عبدی» مجسمه‌ساز ساکن شهرک فرهنگیان منطقه ۲۱ است که مجسمه‌های بسیاری را برای منطقه ۲۱ طراحی و اجرا کرده است.

دانلود تصویر صفحه سه شنبه 14 اسفند 1397 کد مطلب : 49916 مجسمه‌ساز ساکن شهرک فرهنگیان: برای حفظ آثار هنری فرهنگسازی کنیم  منطقه 21  «مونا عبدی» مجسمه‌ساز ساکن شهرک فرهنگیان

عبدی ۳۲ ساله دو ماه پیش مجسمه ریزعلی خواجوی (دهقان فداکار) را در ابعاد طبیعی و از جنس برنز ساخت که در بوستان ملت نصب شد. این هنرمند خوش‌سلیقه از آتش گرفتن نخستین مجسمه نصب شده‌اش در شهرک فرهنگیان ناراحت است و می‌گوید: «مدتی پیش به دلایل نامعلومی مجسمه دهخدا در میدان شهرک فرهنگیان آتش گرفت و هیئت‌مدیره نیز آن را جمع کرد.

هنرمندان برای خلق آثار هنری که در سطح شهر نصب می‌شود بسیار زحمت می‌کشند. چون این آثار باید بسیار خاص و مردم‌پسند باشد. اما متأسفانه برخی عادت دارند به زیبایی‌های شهر آسیب بزنند؛ محیط‌زیست را آلوده یا نقاشی دیواری‌ها را خط خطی می‌کنند و مجسمه‌ها را آتش می‌زنند یا به سرقت می‌برند. نقاشی‌های دیواری، تندیس و سردیس‌ها، مجسمه‌ها و دیگر آثار هنری که در شهر نصب شده برای طراوت بخشیدن به محله‌هاست تا شهروندان با دیدن آنها غرق لذت شوند. کاش فرهنگسازی برای حفظ آثار هنری در قالب پوستر یا بنرهای آموزشی در شهر آموزش داده شود.»
 

کد خبر 433799

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha