دوشنبه ۱۳ اسفند ۱۳۹۷ - ۲۰:۱۳
۰ نفر

عادل خزایی-مدیر بوستان ولایت و مشاور شهردار منطقه۱۹: اگر در نقشه هوایی شهر تهران و محدوده جنوب‌غربی شهر را دیده باشید پی به مساحت قابل توجه بوستان بزرگ ولایت برده‌اید.

عادل خزایی|مدیر بوستان ولایت و مشاور شهردار منطقه۱۹

بوستانی با ۲۹۱هکتار مساحت که در همسایگی مناطق ۱۶، ۱۷ و ۱۹ و در مسیر تردد مسافران درون‌شهری و برون‌شهری قرار گرفته است. محلی که تا چند سال قبل فرودگاه و پادگانی قدیمی بود و از روزی که دیوارهای پادگان برچیده شد، شهروندان به‌ویژه ساکنان مجاور پادگان دل‌شان را برای تحولات و آبادانی محله‌شان خوش کردند. در کنار آن اتفاقات خوبی مثل زیبایی بصری، تلطیف هوا، سرسبزی محیط و رونق کسب و کار در خیابان‌های منتهی به بوستان را می‌توان از مزایای تبدیل پادگان به بوستان به شمار آورد. حالا با این تحولات، تفریح و دورهمی گزینه اغلب اهالی در بوستان ولایت است.

برپایی نمایشگاه‌های بهاره و فصلی و همایش‌های مختلف هم تا حدی پای اهالی را به این بوستان باز کرده است. گرچه این بوستان به امکاناتی چون مجموعه شهربانو، شهربازی مدرن، مجموعه شهر ورزش، زمین‌های چمن مصنوعی، زمین‌های بازی کودکان، سایت‌های تندرستی، مجموعه ورزشی شهدای خانی‌آبادنو، نمازخانه و سالن آمفی‌تئاتر و... و. مجهز است، اما هنوز از آنچه که شهروندان انتظار دارند فاصله دارد. شاید یکی از علت‌های آن، هماهنگ نبودن برنامه‌ها و امکانات بوستان با خواسته‌های اهالی باشد.

از این‌رو مدیریت شهری جدید برای بوستان ولایت برنامه‌ریزی‌های متعددی در دستور کار دارد که با تکیه بر بهره‌گیری از ظرفیت‌های بومی و نظرسنجی از صاحبنظران محلی در حال اجراست. شهروندان این منطقه انتظار دارند در برنامه‌های آینده این بوستان در کنار توجه به کارکردهای ملی و فرامحلی نباید از کارکردهای بومی و محلی نیز غافل شد و برنامه‌ها و طرح‌هایی را اجرایی کرد که برای مردم منطقه و مناطق همجوار منافعی به دنبال داشته باشد.

کد خبر 433678

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha