مشکلات زیست‌محیطی محله‌ها برطرف و با اهدای گل و گیاه زیبا می‌شوند.

گل و گیاه زیبا

مدیر مرکز آموزش و تحقیقات گل و گیاه منطقه۱۱ گفت: «در این طرح که «همیاران طبیعت» نام دارد، از هر محله ۱۰ نفر انتخاب و در مرکز پس از آموزش‌هایی که به آنها داده می‌شود، مشکلات زیست‌محیطی و فضای سبز محله‌های خود را به مرکز تحقیقات انتقال می‌دهند. کارشناسان مرکز نیز امکانات لازم را برای رفع مشکلات در هر محله به کار می‌گیرند. برای آنها کارت عضویت همیار طبیعت صادر می‌شود و به‌عنوان نماینده در زیباسازی محله‌ها کمک می‌کند و آنها نیز آموزش‌های دیده شده را به شهروندان ارائه می‌کنند.»

«محمد رزاقی» به طرح «کوچه سبز» اشاره می‌کند و می‌گوید: «درختچه‌های نازگوشتی، برگ بو و یاس هلندی در گلدان‌های نیم‌دایره و فلاورباکس‌های بزرگ در قسمتی از کوچه‌ها که نمایندگان محله با مشارکت شهروندان آن را انتخاب می‌کنند، کاشته می‌شود.

نمایندگان هر کوچه نیز به گل‌ها و زیباسازی کوچه رسیدگی می‌کنند.» وی افزود: «کلینیک گل و گیاه اگر نتواند فلاورباکس‌های مورد نیاز را تأمین کند با استفاده از مواد بازیافتی مانند لاستیک ماشین، بطری نوشابه و... که شهروندان آنها را رنگ‌آمیزی می‌کنند، گل و درختچه‌های مورد نظر را می‌کارد.»کوچه «رضایی مجد» در محله فروزش به‌عنوان نخستین کوچه سبز با رفع مشکلات زیست‌محیطی ناشی از تجمع زباله‌ها در ابتدای کوچه، رفع و با گلدان‌ها و فلاورباکس‌ها زیباسازی شد. شهروندان برای پیوستن به طرح همیاران طبیعت به مرکز تحقیقات و آموزش گل و گیاه واقع در بوستان رازی مراجعه کنند.

کد خبر 434158

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha