یکشنبه ۱۴ بهمن ۱۳۸۶ - ۱۶:۰۷
۰ نفر

آزاده مختاری: مدتی قبل مأموران کلانتری 115 رازی در جریان سرقت‌های مشابهی قرار گرفتند که در آنها یک سارق ریزنقش با همکاری همدستانش دست به سرقت کیف پول یا گوشی تلفن همراه رهگذران زده و سوار بر یک موتور سیکلتی که در انتظار او بود پا به فرار می‌گذاشت.

سرگرد نظری -مسئول اطلاع‌رسانی پلیس آگاهی پایتخت- با اعلام این خبر گفت:  با افزایش شاکیان این پرونده، در حالی که تمامی مالباختگان مشخصات مشابهی از سارق اموالشان به پلیس ارائه داده بودند، مأموران تحقیقات گسترده‌ای را برای دستگیری سارق ریزنقش و همدستان او آغاز کردند.

صبح 20 دی ماه، در حالی که هنوز ردی از سارقان به دست نیامده بود، مأموران متوجه جوان ریزنقشی شدند که در یکی از خیابان‌های جنوب تهران در حال دویدن بود و مرد میانسالی با فریاد در تعقیب او بود.

مأموران کلانتری با مشاهده این صحنه، در حالی که احتمال می‌دادند جوان ریزنقش همان سارق فراری باشد، به تعقیب او پرداخته و لحظاتی بعد وی را به همراه یکی از همدستانش سوار بر موتور سیکلت دستگیر کردند.

پس از انتقال این 2 جوان به اداره 18‌آگاهی تهران، مأموران متوجه شدند سارق چابکی که ماه‌ها در تعقیب وی بودند دختر16‌ساله‌ای به نام ساناز است که با پوشیدن لباس پسرانه وارد یک باند کیف‌قاپی شده و دست به سرقت می‌زند.

با اعتراف دختر جوان به 65 فقره کیف‌قاپی در تهران، مأموران دیگر همدستان او را  نیز دستگیر و به اداره آگاهی منتقل کردند.

متهمان در بازجویی‌ها با تأیید اعترافات ساناز درباره شگرد سرقت‌هایشان گفتند: چون ساناز سرعت عمل و جسارت بیشتری نسبت به دیگر اعضای باند داشت به دستور سرکرده باند مأمور انجام سرقت‌ها بود. ما سوار بر دو دستگاه موتور سیکلت در خیابان‌های شهر پرسه می‌زدیم و پس از شناسایی طعمه‌هایمان، او نقشه سرقت را عملی می‌کرد.

در نخستین مرحله ساناز پس از پیاده شدن از موتور به طرف سوژه مورد نظر می‌رفت و به بهانه پرسیدن آدرس یا درخواست مکالمه‌ای کوتاه با تلفن همراه وی، در یک چشم بر هم زدن کیف یا گوشی او را به سرقت می‌برد.

سپس به سرعت خود را به دیگر عضو باند رسانده و سوار بر موتور او پا به فرار می‌گذاشت. پس از این مرحله‌ 2 عضو دیگر باند که سوار بر موتور سیکلت در همان حوالی پرسه می‌زدند وارد عمل می‌شدند و به بهانه کمک به مالباخته او را سوار موتور خود کرده و وانمود  می‌کردند به تعقیب سارقان می‌پردازند.

به این ترتیب آنها، مالباخته را به کوچه‌های فرعی می‌کشاندند تا نتواند ساناز و دیگر عضو باند را تعقیب کند و وقتی مطمئن می‌شدند سارقان از محل دور شده‌اند، او را پیاده کرده و فرار می‌کردند.

کد خبر 43380

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز