چهارشنبه ۲۴ بهمن ۱۳۹۷ - ۲۰:۱۷
۰ نفر

علی‌الله‌سلیمی-دبیرتحریریه: محله‌های قدیمی شهر اغلب جایی برای ورزش شهروندان داشتند که معمولاً در زمین‌های خالی و خاکی بین واحدهای مسکونی و گاه در حاشیه و مجاور بافت‌های مسکونی قرار داشت و تقریباً همه ساکنان محله در آن ورزش می کردند.

علي الله سليمي

از دل همین زمین‌های خالی و خاکی افراد ورزشکار بسیاری بعدها به ورزش حرفه‌ای کشور معرفی ‌شدند که زمین‌های خاکی محدوده شرق تهران هم در این زمینه سهم قابل توجهی دارد. این وضعیت در سال‌های اخیر با توسعه محله‌ها که بیشتر با ساخت‌وسازهای بی‌رویه همراه بوده است، تغییر کرده و بسیاری از زمین‌های خاکی از بین رفته و دیگر خبری از آن شور و شوق ورزشکاران محلی برای حضور در محیط‌های ورزشی محلی نیست.

در مقابل، مدیریت شهری طی سال‌های اخیر به ساخت و بهره‌برداری از مجموعه‌های ورزشی اغلب مجهز و گاه مدرن در بسیاری از محله‌ها اقدام کرده که به نوعی جایگزین زمین‌های خاکی در محله‌ها محسوب می‌شود و رویکرد تازه‌ای به ورزش محله‌ها در بین شهروندان است. تربیت ورزشکاران محلی که در مواردی به میدان‌های ورزشی بین‌المللی هم راه می‌یابند، از نتایج این رویکرد تازه است که با توسعه آن می‌توان به آینده ورزش محله‌ها بیش از پیش امیدوار بود.

کد خبر 431665

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha