خیّران مدرسه‌ساز منطقه ۹ پس از ماه‌ها برای رفع مشکل کمبود واحدهای آموزشی دورهم جمع می‌شوند. بهانه گردهمایی خیّران مدرسه‌ساز افتتاح دفتر نمایندگی مجمع خیّران در ساختمان آموزش و پرورش منطقه ۹ بود.

پروژه

با افتتاح این دفتر، برنامه‌ریزی شده تا خیّران هر هفته دور هم جمع شوند و با هم برای رفع مشکلات مدارس فرسوده چاره‌ای بیندیشند. چرا که به گفته رئیس آموزش و پرورش منطقه۹ در این منطقه به دلیل تحت پوشش قرار دادن ۲ منطقه شهرداری ۹ و ۲۱، آموزش و پرورش با مشکلاتی از جمله کمبود واحدهای آموزشی و استاندارد مواجه است. در حال حاضر در این ۲ منطقه بیش از ۱۸۷ مدرسه وجود دارد که با وجود احداث ۱۰ مدرسه به کمک خیّران همچنان جای خالی بیش از ۱۰۰ مدرسه احساس می‌شود.

«علی‌اکبر محسنی‌نسب» با تأکید بر کاهش تراکم جمعیتی کلاس‌های درس منطقه گفت: «میانگین تراکم جمعیتی در کلاس‌های منطقه حداقل ۳۵ نفر است که این مسئله تأثیر نامطلوبی بر فرایند آموزشی معلمان و یادگیری دانش‌آموزان می‌گذارد. ما با جذب مشارکت مادی و معنوی خیّران مدرسه‌ساز در دفتر مجمع به دنبال کاهش کمبودهایی هستیم که نسل آینده کشور را آسیب‌پذیر می‌کند. البته نباید از ۴۰‌درصد مدارسی که نیازمند نوسازی و تعمیر هستند هم غافل ماند.» «احمد هوشنگی» رئیس مجمع خیّران مدرسه‌ساز منطقه۹ درباره فعالیت اعضا گفت:

«در حال حاضر ۵ خیر مدرسه‌ساز که جزو پیشگامان مشارکت‌های خداپسندانه در کشور هستند در منطقه فعالیت خود را از سر گرفته‌اند. نخستین برنامه مجمع خیّران مدرسه‌ساز منطقه پیگیری مجتمع‌های آموزشی نیمه‌کاره مانند امام موسی صدر، اسوه و نظام مافی در محله شمشیری و مدرسه هفت آذر در تهرانسر است تا در سال تحصیلی آینده مورد بهره‌برداری قرار گیرد.» علاقه‌مندان به مشارکت در طرح‌های این مجمع می‌توانند با شماره ۶۶۰۰۴۱۳۶ تماس بگیرند یا به نشانی خیابان آزادی، میدان آزادی، خیابان نجارزادگان، کوچه سبزه‌زار مراجعه کنند.  

کد خبر 431564

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha