فاطمه عسگری‌نیا-خبرنگار: ماه گذشته بود که پیرو تماس‌های مردمی از سوی اهالی محله عباسی پیگیر چند مشکل شهری در این محله شدیم.

پله برقي

مسائل و مشکلات طرح شده از سوی مردم محله عباسی به خرابی پله برقی و ساختمان متروکه بازارچه شهدای محله‌شان برمی‌گشت. موضوعاتی که در زمان طرح از سوی مردم و پیگیری‌های ما، انتظار نمی‌رفت که شهرداری به این سرعت وارد عمل شود.  

  • پله برقی معیوب

ماجرا از این قرار بود که پس از تماس اهالی محله عباسی با همشهری محله درباره خرابی پله‌های برقی پل هوایی واقع در تقاطع ایروانی و شیخ محمدی در محل حاضر و در گفت‌وگو با مردم متوجه شدیم این پله برقی که تنها مسیر دسترسی اهالی به ایستگاه بی. آر. تی، ایستگاه مترو و مراکز خرید است برای اهالی به‌ویژه سالمندان و بیماران مشکل تردد و دسترسی ایجاد کرده است. مردم اظهار می‌کردند که سبب طولانی شدن زمان تعمیر پله‌برقی برای آنها معلوم نیست.

گلایه‌ها را با «کوروش خرد» معاون خدمات شهری شهردار منطقه ۱۱ در میان گذاشتیم. او با ابراز تأسف از وضعیت پیش آمده دلیل تأخیر در تعمیر و راه‌اندازی این پل را نبود قطعه به علت اعمال تحریم‌ها دانست و گفت: «شهرداری منطقه در تلاش است با وجود همه مشکلات برای تأمین این قطعه و راه‌اندازی مجدد پل اقدام کند.» پس از چاپ گزارش این مشکل در شماره ۷۰۱ همشهری محله شماره ۱۷ آذر ۱۳۹۷ به فاصله کمتر از ۲۰ روز (مورخ ۶ دی) با وجود محدودیت‌های پیش رو، معاون خدمات شهری به وعده‌اش عمل کرد تا لبخند رضایت، مهمان صورت اهالی محله عباسی شود. اهالی مراتب تقدیر و تشکر خود را از این اقدام سریع در قالب پیام‌هایی در فضای مجازی و تماس با همشهری محله اعلام کردند.  

  • ساختمان متروک بازارچه محله عباسی

موضوع دوم نیز قصه تلخ بلاتکلیفی ساختمان بازارچه شهدای محله عباسی بود که این روزها به محل‌ تردد و تجمع معتادان بی‌خانمان تبدیل شده بود. ساختمانی که با وجود درهای بسته از لابه‌لای حصارهای فلزی پذیرای جثه نحیف و لاغر معتادان و اتراق آنها در این محل بود. این مهمانان ناخوانده ضمن آلوده کردن فضای این ساختمان و تبدیل آن به زباله‌دانی با کندن بخش‌هایی از ساختمان و فروش آهن‌آلات آن، چهره زشتی در محله ایجاد کرده بودند.

گلایه‌های مردمی در قالب گزارشی به «کوروش خرد» معاون خدمات شهری منطقه ۱۱ منتقل شد. این آسیب‌های مبتلابه از سوی این مسئول نیز مورد تأیید قرار گرفت و گفت: «مدت‌هاست با توجه به محرومیت محله عباسی از امکانات درمانی تخصصی، تبدیل این ساختمان به مرکز درمانی تخصصی در اولویت کار شهرداری منطقه قرار گرفته است.» و ابراز امیدواری کرد که مراحل عقد قرارداد هرچه سریع‌تر طی شود.

پس از چاپ گزارش در شماره اول دی ۱۳۹۷ «نصرالله آبادیان» شهردار منطقه۱۱ بیستم دی با وجود پاسخگویی معاونت خدمات شهری، با حضور در این محل همراه با جمعی از مدیران شهری شهرداری منطقه دستور قاطع برای تعیین تکلیف این ساختمان و بازگشت آرامش و امنیت به محله را صادر کرد. پیرو این دستور، به سرعت قرارداد تبدیل این ساختمان به مرکز درمانی تخصصی «امید» منعقد و به‌زودی عملیات اجرایی این پروژه آغاز خواهد شد.  

انتشار این اخبار در شبکه‌های مجازی با بازخوردهای خوبی از سوی اهالی محله عباسی همراه بود. مردم محله از همراهی مدیران شهری احساس رضایتمندی می‌کنند و خوشحالند که شنیده شدن صدایشان از تریبون مردمی همشهری محله توسط مسئولان زمینه حل این مشکلات را فراهم کرده است.

کد خبر 428990

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha