چهارشنبه ۲۶ دی ۱۳۹۷ - ۲۲:۱۱
۰ نفر

«کوشان پیرزاده» ‌قهرمان پرورش اندام مسابقات «IFBB PRO» سال ۲۰۱۸ سنگاپور، اکنون در محله نارمک مشغول مربیگری است.

«کوشان پیرزاده»

او را می‌توان عصرها در مجموعه ورزشی «الزهرا(س)» در مجیدیه شمالی پیدا کرد. پیرزاده هم قهرمان و افتخارآفرین است هم میان ورزشی‌ها جزو بچه‌های با اخلاق به شمار می‌رود. نخستین روز او را نزد یکی از کارشناسان اداره ورزش یافتیم. دوستی صمیمانه با این کارشناس باعث شد تا کنجکاو شویم و بخواهیم بیشتر او را بشناسیم. حاضر شدن بر سر تمریناتش باعث شده ایمان بیاوریم که سال‌هاست برای داشتن اندامی ورزیده تلاش شبانه‌روزی و بی‌وقفه داشته است.

وقتی سخن می‌گوید فروتن و متواضع است. درباره امکانات ورزشی شرق تهران می‌گوید: «در حوزه وسایل بدنسازی در باشگاه‌های دولتی با کمبود مواجه‌ایم. اگر این مشکلات برطرف می‌شد به مراتب بیشتر می‌توانستیم جوان‌ها را به سمت ورزش سوق دهیم. در عین حال در همین ورزشگاه «الزهرا(س)» فضای بیشتری نیاز داریم تا بتوانیم به قول خودمان هنرجویان و به قول شما ورزشکاران بیشتری را جذب کنیم. اگر بخواهم به شکل اختصاصی درباره مجموعه ورزشی «الزهرا(س)» در مجیدیه شمالی بگویم باید عنوان کنم که با کمبود دستگاه‌های ورزشی هم روبه‌روییم.»

سینه صاف می‌کند و ادامه می‌دهد: «اما از حق نگذریم در باشگاه‌هایی که شهرداری تأسیس کرده است، با توجه به مدیریت‌های جدید شهری طی یکی دو سال گذشته، به لحاظ پرداخت هزینه برای ورزشکاران مقرون به صرفه است. جا دارد که در همین‌جا از همه دست‌اندرکاران ورزش شهرداری برای مساعدت و همکاری با جوان‌های علاقه‌مند به ورزش تشکر کنم. راه‌اندازی این مجموعه‌ها واقعاً دست مریزاد دارد.

اگر بخواهم به شکل دقیق بگویم این هزینه‌ها نسبت به باشگاه‌های خصوصی ۵۰‌درصد کمتر و ارزان‌تر است. با توجه به اینکه ارزان‌تر است اما در عین حال وسایل خوبی دارند. درخواستمان از شهردار منطقه ۴ این است که توجه بیشتری به رشته محبوب و پر طرفدار پرورش اندام داشته و به مربیان این رشته کمک کند تا این رشته را در شهرداری توسعه دهند. من کوچک‌تر از آنم که بخواهم پیشنهادی به مسئولان ورزشی شهرداری داشته باشم اما همواره دوست داشته‌ام که این بزرگواران از نزدیک نقاط ضعف و قوت ورزش ما را ببینند و برای توسعه همه سویه ورزش همت کنند.

حضور مسئولان ورزشی در باشگاه‌های مختلف برای ارزیابی رشته‌های گوناگون ورزشی برای ما مربیان باعث بالا رفتن روحیه و قوت قلب خواهد شد. نمی‌توانم بگویم که اگر جای یکی از این بزرگواران بودم چه می‌کردم چون خود را در جای آنها فرض کردن و با مشکلات روبه‌رو بودن سخت است. اگر جای آنها بودم تلاش می‌کردم فضایی بزرگ با همه امکانات اعم از استخر، سونا، جکوزی، باشگاه بیلیارد، باشگاه بدنسازی بانوان و آقایان در یک مجموعه واحد، بدون هیچ دغدغه مالی و فکری گرد آورم.» 

کد خبر 428698

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha