مجموع نظرات: ۰
یکشنبه ۲۵ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۹:۲۴
۰ نفر

طی ۲ روز گذشته و در پی انتشار گزارش روز شنبه روزنامه همشهری که مشکلات انتقال غیرکارشناسی خطوط ریلی راه‌آهن را در بخش مسکونی محله‌ شادآباد تهران نشان می‌داد، پیمانکاری از سوی شرکت راه‌آهن برای کاهش مشکلات موجود، شروع به اجرای اقداماتی مقطعی کرده است.

دیواری که ۲۵ بهمن نصب شد

البته اينطور كه به‌نظر مي‌رسد اين اقدامات عجولانه بوده و نشان از اين دارد كه همچنان كارهاي غيركارشناسي و بدون پشتوانه محكم تحقيقاتي براي خطوط ريلي تهران- تبريز ادامه دارد.گفتني است در انتهاي كوچه شهيدسرحدي، واقع در شمال خيابان هفدهم شهريور محله شادآباد محدوده وسيعي وجود دارد كه اين روزها به حال خود رها شده است.

زير اين محدوده قطارهاي مسير تهران- تبريز مي‌گذرند. اما مشكل اصلي اينجاست كه سطح رويي اين زمين به‌خاطر مشكلات بين‌بخشي در واگذاري حريم راه‌آهن به شهرداري، به حال خود رها و اكنون تبديل به زباله‌داني شده است. در بخشي از اين محدوده هم تونلي با ستون‌هاي بسيار وجود دارد كه قرار بوده پس از زيرزميني شدن خطوط ريلي پاركينگ شود اما اين اتفاق رخ نداده و مدت‌هاست مكاني امن را براي معتادان كارتن‌خواب فراهم آورده است.

ديروز پيمانكاري به همين‌خاطر براي مسدود كردن راه ورود كارتن‌خواب‌ها و بزهكاران به اين تونل تاريك، اقدام به ديواركشي روبه‌روي يك‌در ورودي آن كرد. نكته اصلي اما اينجاست كه بالاي اين ديوار كاملا پوشانده نشده و علاوه بر اين امكان تخريب كناره‌هاي آن نيز وجود دارد. از سوي ديگر بالاي تونل، راهي براي ورود و خروج اضطراري وجود دارد كه انسداد آن به‌طرز ناشيانه‌اي صورت گرفته است؛ آنچنان كه يك‌درپوش فلزي نازك كار گذاشته كه آن‌را هم كارتن‌خواب‌ها خم كرده و راه ورود خود به تونل را فراهم آورده‌اند. حال اين سؤال مطرح است كه آيا موضوع تونل يا همان پاركينگي كه با بودجه عمومي كشور احداث شده با پوشانده شدن يكي از درب‌هاي ورودي حل مي‌شود؟

کد خبر 325138

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha