شهردار منطقه ۲ تهران در پی حادثه کارواش سعادت‌آباد در نامه‌ای به شهردار پایتخت استعفای خود را تقدیم محمدباقر قالیباف کرد.

اعضای شورا

 عزيزالله نظري در نامه استعفاي خود تاكيد كرده است: به رغم غيرقانوني بودن اقدامات متصديان كارواش و هيات امناي مسجد، بنده به عنوان بالاترين مسئول اجرايي در منطقه ضمن ابراز تاسف از اين حادثه و پذيرش قصور در مديريت صحن عمليات، مسئوليت اين واقعه را به عهده مي گيرم.

اين اقدام عزيزالله نظري، شهردار منطقه 2به‌دنبال اتفاقات روي داده در كارواش دريا واقع در محله سعادت‌آباد تهران صورت گرفت كه در يك هفته گذشته در رسانه‌ها منتشر شد. شهردار منطقه 2در نامه خود به شهردار تهران به وضعيت فعلي زمين كارواش دريا اشاره كرده و يادآور شده است كه زمين كارواش وقفي و متعلق به مسجد نيست.

ضمن اينكه شهرداري منطقه نيز در 2سال گذشته پيگير جلب رضايت هيأت امناي مسجد براي احقاق حقوق مالك بوده است. نظري در بخش ديگري از استعفانامه خود به اخطارهاي داده شده به مسجد اشاره كرده و آورده است: نخستين اخطار به هيأت امناي محترم مسجد در تاريخ 94.6.31 و آخرين اخطار در تاريخ 94.11.14 در جهت تعطيلي و جمع‌آوري كارواش توسط ناحيه يك‌شهرداري منطقه 2داده شده است.

علاوه بر اين يك مرحله تعطيل‌سازي‌ در آذرماه ازطريق قراردادن بلوك بتني و جلوگيري از تردد انجام شده كه با وساطت اعضاي محترم شورا دال بر حل موضوع، رفع تعطيلي شده است. اين در حالي است كه در 15بهمن 94و پس از تسليم آخرين اخطار، 4نفر از مسئولان اجراي احكام ناحيه به محل مراجعه مي‌كنند كه با مقاومت روبه‌رو شده و مورد حمله و ضرب و شتم حدود 30نفر قرار مي‌گيرند. با توجه به اين موضوع مأموران به‌منظور جلوگيري از تنش بيشتر از محل باز مي‌گردند.

  • ماجرا چگونه منعكس شد؟

‌به گفته عزيز‌الله نظري، در تاريخ 17بهمن مأموران اجراي احكام منطقه مجددا‌ در معيت مأموران انتظامي، براي پلمب واحد مذكور مراجعه كردند كه با مقاومت كارگران كارواش روبه‌رو شدند. كارگران با در دست داشتن چماق و سنگ اقدام به ضرب و جرح مأموران اجراي احكام كردند كه اين امر موجب آسيب ديدگي مأموران شهرداري و شعله‌ور شدن آتش احساسات بين طرفين دعوا شده است. به گفته وي ماجرا از اينجا به بعد در اختيار رسانه‌ها قرار گرفته است. ‌

  • رفتار مسئولانه شهردار تهران

مصطفي فيضي، رئيس سازمان بازرسي شهرداري تهران نيز در جلسه سه‌شنبه گذشته شوراي شهر در گزارشي به تشريح اتفاق روي داده در كارواش دريا پرداخته و از بررسي دقيق اين موضوع خبر داده بود. اين در حالي است كه محمدباقر قاليباف شهردار تهران هم در مراسم افتتاح ايستگاه متروي ميرزاي شيرازي كه چهارشنبه گذشته صورت گرفت، رفتار مأموران را تهاجمي و خطا دانست كه البته مي‌شد دقيق‌تر رفتار كرد.

اما ناصر اماني، معاون برنامه‌ريزي، توسعه شهري و امور شوراي شهرداري تهران درباره نامه استعفاي شهردار منطقه 2هم تأكيد كرد: نفس عمل استعفاي شهردار منطقه2 تهران تحسين‌برانگيز و مسئولانه است و نشان مي‌دهد مديريت شهري با پرهيز از شتاب و قضاوت زود هنگام، با آرامش و تدبير نسبت به اقدامات مجموعه‌هاي اجرايي، مسئوليت پذيري دارد. وي همچنين با اشاره به برخي قضاوت‌هاي زودهنگام و نشر اخبار و اطلاع‌رساني پيرامون اين موضوع و به‌صورت يك سويه، از قاطعيت شهرداري در برخورد با خاطيان بروز اين حادثه خبر داد. به گفته اماني درباره پذيرش استعفاي شهردار منطقه‌2 نيز بايد منتظر تصميم نهايي شهردار تهران بود.

اعضاي شوراي شهر تهران نيز ديروز به استعفاي شهردار منطقه2 واكنش نشان دادند. مرتضي طلايي، نايب‌رئيس شوراي اسلامي شهر تهران شجاعت شهردار منطقه در استعفا را ستودني دانست اما تأكيد كرد ابعاد اين پرونده بايد پيگيري شود. وي اين اقدام عزيزالله نظري را اقدامي مؤثر در عرصه مديريت دانست.

ابوالفضل قناعتي، عضو هيأت رئيسه شوراي اسلامي شهر تهران‌ هم‌گفت: اين استعفا نشان‌دهنده شجاعت يك مدير در پذيرش مسئوليت خود و نيز حفظ حرمت جامعه و مردم منطقه بوده است. ‌‌وي يادآور شد: اي كاش اين روحيه و تفكر در همه مسئولان كشور جاري و ساري شود تا اگر در جايگاه يك مدير، شاهد وقوع رخدادي بودند كه آحاد جامعه توقع پاسخگويي داشتند، اين جرأت را داشته باشند تا با نگاه خدمت به مردم، تصميم بگيرند و از اولويت شخصي عبور كنند.

محمدمهدي تندگويان، نايب‌رئيس كميسيون معماري و شهرسازي نيز پذيرش مسئوليت حادثه از سوي شهردار منطقه2 را اقدام زيبايي در جهت ترويج اخلاق مداري در جامعه دانست. تندگويان تأكيد كرد نه شورا و نه شهرداري و نه مردم شهردار منطقه2 را مقصر نمي‌دانند. به گفته وي رواج چنين فرهنگي در جامعه بسيار خوب و ستودني است.

اسماعيل دوستي، نايب‌رئيس كميسيون عمران و حمل‌ونقل ‌شوراي شهر تهران نيز خواستار عدم‌موافقت شهردار تهران با استعفاي عزيز‌الله نظري شد. به گفته وي شهردار منطقه2 تلاش كرده تا از حقوق شهر و شهروندان دفاع كند و نبايد از مسئوليت خود كناره‌گيري كند.

کد خبر 324984

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha