رایزنی‌ها برای واگذاری حریم خطوط ریلی در محدوده محله‌های شادآباد و خلیج‌فارس شمالی منطقه۱۸ تهران با شرکت راه‌آهن آغاز شده است.

حمل ونقل

اين خبر را احمد دنيامالي، رئيس كميسيون عمران و حمل‌ونقل شوراي شهر تهران و نوروزي، شهردار منطقه 18هم تأييد مي‌كنند. درصورت چنين اتفاقي سطح رويي خطوط ريلي كه در جنوب و جنوب غرب تهران به زيرزمين منتقل شده‌اند به شهرداري تهران واگذار شده و كارهاي اجرايي لازم براي تبديل فضاهاي رويي به فضاهاي خدماتي با رويكرد ساماندهي منظر شهري، نصب مبلمان شهري و توسعه فضاي سبز منطقه شروع مي‌شود.

اينگونه كه خبرها حكايت مي‌كند، براي اين منظور نيز حدودا 2ماه پيش جلسات مشتركي ميان چند تن از مديران شهري با مسئولان راه‌آهن كشور برگزار شده و قرار است در 3ماه نخست سال‌ آينده نتيجه كار براي فراهم شدن مقدمات لازم اعلام ‌شود. شهردار پايتخت هم به‌خاطر اينكه كارهاي اجرايي در 2 منطقه 17 و 18 به‌صورت هماهنگ و يكپارچه به اجرا درآيد مشاوري را انتخاب كرده است.

مشاور كارهاي مطالعاتي را انجام مي‌دهد و چنانچه زمين‌هاي راه‌آهن تعيين تكليف شود، كلنگ پياده‌راه شدن 11كيلومتري مدنظر بلافاصله به زمين مي‌خورد. گفتني است در محله شادآباد تهران و در محدوده شمالي خيابان هفدهم شهريور اين محله، سطح رويي خطوط ريلي مدت‌هاست كه به محلي امن براي تجمع كارتن‌خواب‌ها تبديل شده است. اين در حالي است كه همچنان مشكلات تجمع زباله و نخاله‌هاي ساختماني باقي است و معتادان گهگاه زير سوله‌اي احداث شده همانجا تجمع مي‌كنند. در ضمن احتمال ريزش ساختمان‌هاي همجوار اين سوله و خطر سقوط افراد در راه نزديك آن وجود دارد.

در محله خليج‌فارس شمالي هم اگرچه طبق وعده‌هاي دولت قبلي و فعلي قرار بوده خطوط ريلي اين محدوده به زيرزمين برود اما اين اتفاق نيفتاد و 2خط ريلي جديد پرسرعت در حال احداث است. اين محله 4زيرگذر خودرويي دارد كه از ميان‌شان عرض و ارتفاع كم 3زيرگذر فربت، لاله و نواب تعجب‌برانگيز است. زيرگذر عابران پياده خليج هم در پي احداث خطوط ريلي جديد در حال گسترش است. اين زيرگذر روشنايي و امنيت لازم را ندارد. به گفته فيض‌الله وطني، دبير شورايار محله، معلوم نيست چرا شركت راه‌آهن احداث پل عابر پياده مكانيزه امن را در دستور كار قرار نداده و به‌جايش اقداماتي كه دوران آن به پايان رسيده را انجام مي‌دهد؟!

کد خبر 326142

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha