مجموع نظرات: ۰
پنجشنبه ۱۵ بهمن ۱۳۹۴ - ۰۴:۰۰
۰ نفر

۲ پروژه بزرگ روز گذشته در تهران به بهره‌برداری رسید.

قالیباف

در پروژه اول ساختمان جديد ديوان عدالت اداري با حضور رئيس قوه قضاييه، رئيس دفتر مقام معظم رهبري، وزير دادگستري، معاون اول رئيس قوه قضاييه، دادستان تهران، رئيس ديوان عدالت اداري، استاندار و شهردار تهران در شمال غرب پايتخت به بهره‌برداري رسيد.
محمدباقر قاليباف در اين مراسم رايزني‌هايي با رئيس قوه قضاييه انجام داد و در مراسم دوم كه به افتتاح پل شرقي - غربي تقاطع بلوار ارتش با بزرگراه‌هاي امام علي و شهيد صياد در شمال شرق تهران اختصاص داشت، از تعيين تكليف زندان اوين قبل از پايان دوره مسئوليتش در شهرداري تهران خبر داد. وي تاكيد كرد: مطمئن هستم در دوره مديريت بنده و آيت الله‌آملي لاريجاني شاهد تبديل زندان اوين به موزه و پاركي بزرگ خواهيم بود.

به گزارش همشهري، ديروز درمراسم افتتاح ساختمان مركزي جديد ديوان عدالت اداري در منطقه 5از تلاش‌هاي جهاد گونه شهردار تهران در ساخت و تكميل اين ساختمان قدرداني شد و تقديرنامه‌اي در اين خصوص از سوي آيت‌الله آملي لاريجاني، رئيس قوه قضاييه به قاليباف اهدا شد. ساختمان جديد ديوان عدالت اداري در زميني به مساحت 6هزار و 450متر با 40هزار متر زير بنا در 10طبقه از سوي شهرداري ساخته شده است. وضعيت اين ساختمان كه ظرف 5. 3 سال به اتمام رسيد به‌گونه‌اي است كه از لحاظ امكانات، استفاده از مصالح خوب، نقشه مناسب و بهره‌گيري از آخرين تكنولوژي روز دنيا الگويي براي اداره‌هاي دولتي، تقنيني و قضايي است.

به همين مناسبت، حجت‌الاسلام محمدجعفر منتظري، رئيس ديوان عدالت اداري در سخناني ازنقش دلسوزانه و توجه ويژه شهرداري تهران در ساخت اين مركز قدرداني كرد و گفت: برادر عزيزم آقاي قاليباف ساخت اين مركز را جزو اولويت‌ها قرار دادند و چون خودمان اعتبار و بودجه اقتصادي نداشتيم و دولت هم جز مبلغ جزئي كه خجالت مي‌كشم رقم آن را اعلام كنم، كمكي نكرد، قرار شد كه شهرداري اين مسئوليت را عهده‌دار شود. در ازاي اين كار ساختمان‌هاي ديوان در خيابان بهشت كه در همسايگي شهرداري تهران قرار دارد، ‌ با قيمت كارشناسي تهاتر مي‌شود.

  • تشكيل پرديس مديريت شهري در بهشت

بنابراين گزارش با انتقال ساختمان ديوان عدالت اداري از خيابان بهشت به محله ستاري شمالي قرار است از ساختمان به جا مانده از اين مركز درجهت يكپارچگي خدمات ستادي شهرداري استفاده شود. با درنظر گرفتن اينكه ساختمان‌هاي ستادي شهرداري تهران و شوراي شهر تهران در اطراف پارك شهر، خيابان بهشت و خيابان فياض بخش قرار دارند قرار است در راستاي طرح‌هاي جامع و تفصيلي كار تشكيل پرديس مديريت شهري محور مورد اشاره به سرانجام برسد.

به گفته قاليباف، هم‌اكنون مجموعه بخش‌هاي اداري شهرداري تهران بيش از 500ساختمان در تهران دارند كه در حوزه سازمان‌ها، معاونان و ادارات كل پراكنده هستند. يكي از رويكردهاي اقتصاد مقاومتي ما آن است كه همه اين بخش را در يك نقطه و اطراف پارك شهر متمركز كنيم چرا كه ساختمان مركزي شهرداري در آنجا قرار دارد.

اين خبر ديروز در مراسم بهره‌برداري از ساختمان جديد ديوان عدالت اداري از سوي معاون فني و عمراني شهرداري تهران نيز اعلام شد. عليرضا جاويد گفت: اين امر از هرنظر برد - برد است چون هم مراجعه‌كنندگان به ديوان عدالت اداري از اين پس خدمات بهتري دريافت خواهند كرد و دسترسي مناسب‌تري به اين مجموعه خواهند داشت هم گنجايش خدمات و سالن‌ها در مقياس وسيع و مدرن‌تري خواهد بود.

  • بهره‌برداري از پل‌هاي شرقي - غربي

شهردار تهران ديروز بلافاصله پس از اتمام مراسم بهره‌برداري از ساختمان جديد ديوان عدالت اداري به سمت بلوار ارتش حركت كرد تا درمراسم بهره‌برداري از پل‌هاي شرقي - غربي اين تقاطع شركت كند.محمدباقر قاليباف درجمع خبرنگاران درباره اهميت احداث اين پل‌ها گفت: از آنجايي كه بزرگراه‌هاي امام علي، شهيد صياد شيرازي، ارتش و محور اوشان با هم تقاطع دارند به همين دليل مجموعه 10پل به‌صورت زيرگذر و روگذر براي تأمين دسترسي‌هاي شرقي - غربي، جنوب به غرب و غرب به شرق طراحي و احداث شد. قاليباف، اين پروژه را منحصر به فرد خواند و در توضيح آن گفت: در اينجا هر سه روش ساخت پل نظير سبك بتن در مسير شهيد صياد شيرازي، سگمنت‌ها همانند پل صدر و كامپوزيت براي پل شرقي - غربي مورد استفاده قرار گرفت.

به گفته قاليباف در طراحي‌ها، مهندسي ارزش و نوع نيازها براي دسترسي شهرك‌هاي متعدد اطراف اين پروژه طراحي‌هاي خوبي صورت گرفته كه امروز بخشي از آن مورد بهره‌برداري قرار گرفت و اميدوارم تا پيش از مهر 95و آغاز سال تحصيلي آينده بتوانيم هر 10پل را افتتاح كنيم. وي هزينه مجموعه پروژه براي ساخت اين 10پل را حدود 200ميليارد تومان اعلام كرد و گفت: البته واقعا شرايط اقتصادي، شرايط سختي است و در اثر ركودي كه در شهر وجود دارد، اين فشار به شهرداري نيز وارد مي‌شود اما تلاش ما اين است تا در پروژه‌هايي مثل توسعه مترو، منطقه 12و اينگونه پروژه‌ها وقفه‌اي اتفاق نيفتد.

قاليباف در پاسخ به سؤالي درباره علت تغيير‌نام ايستگاه متروي شهداي رسانه به ايستگاه جهاد، گفت: طبق قانون، نامگذاري‌ها بر‌عهده شوراي اسلامي شهر تهران است و پيشنهاد ما نيز به‌طور روشن نامگذاري اين ايستگاه به نام شهداي رسانه بود اما نظر دوستان در شوراي شهر اين بود كه آن را به نام ميدان جهاد نامگذاري كنيم. شهردار تهران همچنين به تشريح اقدامات صورت گرفته در منطقه 12پرداخت و از اعزام نخستين گروه از معتادان كارتن‌خواب به مجتمع‌هاي توانمندسازي خبر داد. وي ضمن اعلام اين خبر كه تا بهار سال آينده بهترين پارك شهر را در مجموعه شهيد هرندي خواهيم داشت، گفت: در حوزه كالبدي، احياي بافت فرسوده و تأمين روشنايي معابر، توجه به ميراث فرهنگي نيز به بهترين شكل ممكن پيش مي‌رود به‌نحوي كه مردم در هر فصل، تحول را در حوزه‌هاي اجتماعي، فرهنگي، كالبدي خواهند ديد.

وي درباره تغيير طرح تفصيلي منطقه 12نيز گفت: روز دوشنبه هفته جاري تمامي اعضاي كميسيون ماده 5در مدرسه متعلق به كودكان كار حضور داشتند و تصميم بر آن شد تا به‌طور كامل طرح آنجا متحول شود. در اين زمينه طرح مربوط به محله هرندي به‌عنوان نمونه طراحي شد و مورد تأييد اعضاي كميسيون قرار گرفت.

  • بهره‌برداري از 10تقاطع در شمال شرق تهران تا‌ مهر95

پل‌هاي شرقي - غربي تقاطع بلوار ارتش با بزرگراه‌هاي امام علي و شهيد صياد شيرازي بخشي از يك پروژه مهم و راهگشاي عمراني به شمار مي‌آيند. پروژه‌اي شامل 7دستگاه پل اصلي و رمپ جهتي و 3دستگاه دور برگردان غيرهمسطح كه درمحل تلاقي 2بزرگراه امام‌علي و ارتش و 3مسير شرياني اصلي يعني بزرگراه شهيد صياد شيرازي، بلوار اوشان و ادامه غربي بزرگراه ارتش به سمت آجودانيه و خيابان پاسداران واقع شده است.

اين پروژه در محدوده شهرك‌هاي نفت، محلاتي و البرز قرار دارد و بهره‌برداري از آن از گره‌هاي ترافيكي شمال شرق تهران خواهد كاست و حتي امكان امتداد يافتن بزرگراه شهيد صياد شيرازي به سمت شمال را فراهم مي‌كند.به گفته معاون فني عمراني شهرداري تهران، اين پروژه به‌صورت غيرهمسطح با استفاده از 7پل و 3دور برگردان غيرهمسطح و در مجموع به‌صورت 10تقاطع غيرهمسطح تا سال آينده به‌طور كامل به بهره‌برداري مي‌رسد.

عليرضا جاويد با اشاره به اينكه اين پروژه شامل دو پلي است كه دسترسي بلوار ارتش را در مسير شرق به غرب و غرب به شرق به‌صورت غيرهمسطح روي بزرگراه امام علي و بزرگراه شهيد صياد شيرازي و محور اوشان فراهم مي‌كند،گفت: پل اول كه مسير شرق به غرب بود2‌ماه قبل آماده بهره‌برداري شد و به دستور شهردار تهران بدون برگزاري مراسم خاصي به زير بار ترافيكي رفت و پل دوم كه پل جنوبي است توسط شهردار تهران به بهره‌برداري رسيد.

کد خبر 323950

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha