چهارشنبه ۲۶ دی ۱۳۹۷ - ۲۲:۰۹
۰ نفر

تغییر کاربری کارخانه‌های صنعتی سه‌راه تهرانپارس به مسکونی در دستور کار مدیریت شهری قرار گرفته است.

كارخانه

رئیس اداره ساماندهی صنایع و مشاغل شهرداری منطقه ۸ دراین‌باره گفت: «این طرح با عنوان تبدیل وضعیت صنعتی به مسکونی در محدوده سه‌راه تهرانپارس به دلیل وجود کارخانه‌های صنعتی مختلف، اجرا خواهد شد.» «علی بوربور» افزود: «در این محدوده کارخانه‌های مختلفی از جمله لاستیک، شیرآلات و... فعالیت دارند که برخی از آنها سوله‌هایی مملو از مواد دورریختنی و ضایعات هستند و فعالیت این کارخانه‌ها در فضای شهری پیامدهای مختلفی از جمله آلودگی‌های صوتی و زیست‌محیطی، مزاحمت و...

به همراه دارد که در صورت رسیدگی نکردن به بحران‌ جدی تبدیل خواهد شد.» او ادامه داد: «از این‌رو کارخانه‌ها باید به شهرک‌های صنعتی خارج از شهر یا مکان مناسبی خارج از محدوده شهری انتقال یابند. اکنون حدود ۵۰ کارخانه به‌عنوان صنایع آلاینده شناسایی شده که تأثیر بسزایی در آلودگی هوای منطقه دارد.» او افزود: «با همکاری اداره‌های مربوطه مکانی برای این کارخانه‌ها در شهرک‌های صنعتی خارج از شهر در نظر گرفته شده که در آینده به آنجا منتقل خواهند شد.» بوربور گفت:

«همچنین تاکنون ۲۷ نوع شغل از جمله ریخته‌گری، آبکاری و... در منطقه به‌عنوان صنایع آلاینده شناسایی شده که بیشتر این اصناف مشمول طرح انتقال صنایع آلاینده هستند.» رئیس اداره ساماندهی صنایع و مشاغل شهرداری منطقه ۸ افزود: «این میان حدود ۵۰ واحد شناسایی شده در خیابان دماوند حدفاصل سه‌راه تهرانپارس تا ۳۰ متری نیروی‌هوایی که خدمات خودرو از جمله صافکاری، نقاشی خودرو و... ارائه می‌دهند، برای شهروندان مزاحمت ایجاد می‌کنند، رفع مزاحمت و سدمعبر خواهندکرد.»

کد خبر 428696

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha