«کودک‌آنلاین»، جشنواره‌ای است برای ایجاد فرصت‌های نو در فضای مجازی.

ایده ‌های واقعی در فضای مجازی!

بهمناسبت برگزاری این جشنواره، فرصتی فراهم شد تا گروهی از نوجوانان که بیشتر آنها خبرنگاران افتخاری نشریه‌ی دوچرخه بودند، پنجشنبه، ۲۹ آذر ۱۳۹۷، در دیدار و گفتوگو با محمدجواد آذریجهرمی، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، از انتظارات و سلیقهی نوجوانان در مورد محتواهای ارائهشده در فضای مجازی بگویند. نوجوانها در فضایی راحت و خودمانی، دغدغههایشان را مطرح کردند و دربارهی فیلترینگ، اپلیکیشنهای پرکاربرد برای این گروه سنی، میزان استقبال بچهها از برنامههای صدا و سیما و... سخن گفتند.

صبا عدالتیمغرور، یکی از نوجوانان حاضر میگوید: «نگران بودم که نکند دچار خودسانسوری بشوم یا فرصت نشود همهی حرفهایم را بگویم. اما آقای وزیر، کلی شوخی میکردند و بچهها راحت و سرِفرصت، حرفهایشان را میزدند. بخشی از بحث هم دربارهی کتاب درسی سواد رسانهای بود.»

لیلا قرمزچشمه هم در جلسه گفت: «محتوایی که برای گروه سنی نوجوان تولید میشود، با واقعیت جامعه ارتباط چندانی ندارد. جامعهای آرمانی را نشان میدهند که در آن همهی مشکلات بهخوبی و خوشی حل میشود. همهچیز خوب است و...»

وزیر ارتباطات هم پس از برگزاری جلسه در اینباره میگوید: «جلسهی خیلی خوبی بود. چون طبیعی است نمیشود که ما بخواهیم برای کودکان و نوجوانان کار کنیم؛ اما نظر خودشان را نپرسیم.» آذریجهرمی همچنین میگوید: «تصور خیلیها این است که این گروه سنی، فهم دقیقی از مسائل روز ندارند، اما امروز در این جلسه خیلی شفاف معلوم بود که نوجوانان خیلی اهل مطالعه هستند و با فکر صحبت میکنند. از جملهها و چالشهایی که من برایشان ایجاد میکردم، متوجه شدم که حرفهایشان بر مبنای اطلاعات طوطیوار روزنامهای نیست و در پس حرفهایشان فکر و ایده است.»

نوجوانان دوچرخهای حاضر در دیدار و گفتوگو با وزیر ارتباطات عبارتند از: افسانه پورآذر، سیدهتابان حجازی، نرگس زارعی، نوشین شجاعی، مهدیه عابدینی، صبا عدالتیمغرور، فرزانهسادات علوی، مائده قربعلی، لیلا قرمزچشمه، حدیث گرجی و پارمیس گنجی.

ایده ‌های واقعی در فضای مجازی!

ایده ‌های واقعی در فضای مجازی!
عکس‌ها: مرکز اطلاع‌رسانی و روابط‌عمومی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات

کد خبر 426543

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha