شنبه ۶ بهمن ۱۳۸۶ - ۰۹:۵۵
۰ نفر

همشهری آنلاین: یک تبعه ترک که در کلمبیا به گروگان گرفته شده بود، در جریان عملیات نجات به شدت مجروح شد و اندکی بعد جان باخت.

خبرگزاری آلمان از بوگوتا گزارش داد، لوئیز آلفردو راموس (Luis Alfredo Ramos)، فرماندار استان آنتیوکیویا (Antioquia) اعلام کرد این مرد نوامبر گذشته از خانه خود در شمال غرب کلمبیا توسط گروه شورشی «لشکر آزادی‌بخش ملی» (ELN) ربوده شد.

وی در جریان تبادل آتش میان نگهبانان و نیروهای امنیتی به شدت مجروح شد و اندکی بعد در دومین بیمارستان بزرگ شهر مدلین (Medellín) جان باخت. راموس گفت در همین حال سه شورشی هم کشته شدند.

مرگ این گروگان ترک احتمالا به هراس وابستگان دیگر گروگان‌ها از خشونت‌بار بودن عملیات نجات ارتش و پلیس دامن خواهد زد. آلوارو یورایب (Alvaro Uribe)، رییس جمهور کلمبیا این نوع عملیات را ترجیح می‌دهد.

در مجموع شمار گروگان‌ها در کلمبیا حدود 3000 تن تخمین زده می‌شود. فقط 750 تن از آنان در جریان خشونت‌طلبی بزرگ‌ترین گروه شورشی کلمبیا یعنی «نیروهای انقلابی کلمبیا» با ایدئولوژی مارکسیستی موسوم به فارک در اسارت به می‌برند.

تلاش‌ها برای تبادل حدود 50 تن از این گروگان‌ها که در میان آنها اینگرید بتانکورت (Ingrid Betancourt) نامزد سابق ریاست جمهوری نیز به چشم می‌خورند، در مقابل آزادی حدود 500 شورشی بازداشتی تاکنون بی‌نتیجه بوده است.

کد خبر 42646

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آمریکا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز