معاون امور فرهنگی شهرداری تهران گفت: با توجه به تشکیل ستاد هوای پاک در شهرداری تهران و اجرای برنامه‌های فرهنگی به مناسبت هفته هوای پاک این مسئله باید به تمامی طول سال تسری یابد.

به گزارش همشهری،  احمد نوریان در حاشیه مراسم بزرگداشت هفته هوای پاک که با حضور جمعی از کودکان تهرانی و شهرداران خانواده در شورای اسلامی شهر تهران برگزار شد، با بیان این مطلب افزود: اجرای برنامه‌های مختلف فرهنگی از جمله برگزاری کارگاه‌های آموزشی ویژه کارشناسان شهرداری، اجرای کارگاه‌های آموزشی در سطح مدارس شهر تهران با همکاری سازمان آموزش و پرورش تهران، اجرای نمایش‌های میدانی، مسابقات نقاشی، جمله‌نویسی و توزیع اقلام آموزشی از مهمترین این برنامه‌هاست.

نوریان تصریح کرد: امروزه ثابت شده است که نقش عوامل محیطی بر سلامت 10درصد است، در حالی که عوامل اجتماعی و فرهنگی بیش از 50درصد بر سلامت تاثیر دارند، یعنی بیش از 5 برابر. بنابراین مسئولان باید به عوامل اجتماعی و فرهنگی مؤثر بر مشکلات زیست‌محیطی از جمله آلودگی هوا توجه ویژه کنند.

معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران در ادامه بیان کرد: از آنجا که هر اقدامی در حوزه‌های دیگر نیازمند بسترسازی فرهنگی و اجتماعی است باید به ریشه‌های فرهنگی و رفتاری موضوع آلودگی هوا توجه کنیم.

کد خبر 42523

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز