گروه شهری: دومین جلسه شورای سیاستگذاری ستاد هفته هوای پاک، در حالی تشکیل شد که 2 ماه به این هفته باقی مانده است اما شرکت‌کنندگان در این جلسات تلاش دارند تا با نزدیک شدن به هفته هوای پاک، برنامه‌ها، شعارها و اولویت‌های این هفته را نهایی کنند.

از سوی دیگر تشکیل این جلسات آن هم درحالی که کمیته کاهش آلودگی هوای تهران تقریبا تعطیل شده و خبری از فعالیت‌های آن نیست، نشان از لزوم وجود و فعالیت یکپارچه چنین کمیته‌ای با اختیارات کامل در مدیریت شهری دارد، امری که مشاور محیط‌زیست شهردار تهران هم به آن اشاره کرد.

محمد هادی حیدرزاده در دومین جلسه شورای سیاستگذاری هوای پاک شهرداری تهران، گفت: بحران آلودگی هوا نیاز به مدیریت واحد، مقتدر و کارآمد دارد و بدون مدیریت واحد، افق روشنی برای حل این معضل وجود نخواهد داشت.

او با اعلام این مطلب اضافه کرد: شهرداری تهران همان طور که در بخش‌های مختلف مدیریت بحران را برعهده دارد و تجربه نشان داده که در موارد خاص مانند یخبندان اخیر مدیریت واحد جوابگو بوده، قاعدتا وجود مدیریتی واحد برای حل معضل آلودگی هوا یک ضرورت محسوب می‌شود.

حیدرزاده با بیان اینکه شهرداری تهران آمادگی فرماندهی و هدایت کاهش آلودگی هوا را دارد گفت: شهرداری تهران می‌تواند مدیریت کاهش آلودگی هوا را بر عهده بگیرد مشروط بر آن که مدیریت بدون داشتن اختیارات کامل نباشد، اعتبارات لازم تأمین شود و شهرداری بتواند به‌عنوان مدیر، هماهنگی‌های لازم بین بخش‌های مختلف دستگاه‌هایی که هر یک مسئولیت‌هایی را بر عهده دارند برقرار سازد.

کد خبر 41682

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز