شنبه ۲۴ آذر ۱۳۹۷ - ۲۳:۰۷
۰ نفر

امسال با جشنواره‌ی قصه‌گویی، نمایشگاه و جشنواره‌ی محصولات ارگانیک و... به‌پیشواز جشن یلدا، این جشن زمستانی قدیمی می‌رویم.

به پیشواز یلدا می‌رویم

دستگاههای فرهنگی کشور به مناسبت شب یلدا، طولانیترین شب سال، فعالیتهای گوناگونی تدارک دیدهاند که در اینجا به برخی از آنها میپردازیم.

جشنوارهی قصهگویی

در روزهای آخر آذر و با نزدیکشدن به شب یلدا، مرحلهی پایانی جشنوارهی قصهگویی برپا میشود. قصهگویی سنت ایرانیان در شب یلداست. بهگزارش کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، داوران نهایی این جشنواره هم انتخاب شدهاند تا کارِ قصهگویان راهیافته به مرحلهی پایانی جشنواره را داوری و برگزیدهها را معرفی کنند.

این جشنواره در بخش مسابقهی ملی شامل: قصهگویی مادربزرگها و پدربزرگها، زنان، مردان، دختران و پسران میشود و در بخش بینالملل آن نیز، قصهگویان ایرانی و غیرایرانی با هم رقابت میکنند. قصههای ۹۰ ثانیهای با موضوع «قصهی زندگی من» هم بهصورت آزاد برگزار میشود.

جشنوارهی محصولات ارگانیک

یازدهمین جشنوارهی محصولات ارگانیک هم در آستانهی شب یلدا، در آخرین هفتهی پاییز، یعنی از ۲۲ تا ۳۰ آذر در بوستان گفتوگو برپا میشود.

این جشنواره را سازمان میادین میوه و ترهبار شهرداری تهران و انجمن ارگانیک ایران برگزارمیکنند. در این جشنوارهی یک هفتهای، ۱۲۰ غرفه محصولات ارگانیک از جمله میوه، محصولات جالیزی، زراعی، صنعتی، خشکبار، گیاهان دارویی و... را از ساعت ۹ تا ۱۲ عرضه میکنند. این بوستان در تقاطع بزرگراه حکیم و چمران واقع است.

یلدا در کاشان

در موزهی عروسک و اسباببازی کاشان هم به مناسبت شب یلدا برنامهی قصههای مشترک ایران و ارمنستان برگزار میشود.

این برنامه پنج شنبه، ۲۹ آذر و جمعه ۳۰ آذر با حضور مهمانان و هنرمندان ارمنستانی اجرا خواهد شد.

برای دریافت اطلاعات بیشتر در اینباره میتوانید با شمارهی تلفن ۰۹۳۰۲۳۸۵۱۴۸۵ تماس بگیرید.


عکس: کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان

کد خبر 424982

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha