سه‌شنبه ۶ آذر ۱۳۹۷ - ۱۹:۰۹
۰ نفر

مهدی صیفی-مدیر پروژه بزرگراه یادگار امام (ره): بزرگراه یادگار امام(ره) یکی از شریان‌های اصلی ضلع غربی پایتخت است.

مهدی صیفی|مدیر پروژه بزرگراه یادگار امام (ره)

این بزرگراه از خیابان سئول آغاز می‌شود و بعد از عبور از محدوده مناطق ۱، ۲ و ۹ در نهایت به محله امام خمینی (ره) به منطقه ۱۰ می‌رسد. البته از اوایل دهه ۹۰ با تصمیم مدیران شهری و به درخواست شهروندان پیش‌بینی شد تا شاخه‌ای برای این بزرگراه ایجاد و طول آن بیشتر شود تا بخشی از بار ترافیکی خیابان آیت‌الله ‌سعیدی و بزرگراه نواب به این محدوده از شهر تهران انتقال یابد.

از طرفی رانندگان به جای طی مسافتی طولانی و دور زدن میدان فتح به راحتی به بزرگراه فتح دسترسی پیدا کنند. اما برای اجرای این طرح نیاز به تملک بخشی از پادگان جی و رفع معارضان بود که سختی‌های خود را داشت. به همین دلیل با وجود آغاز پروژه ۱۷ کیلومتری ساخت ادامه بزرگراه یادگار امام(ره) در سال ۱۳۹۶ و تملک ۳۰ هزارمترمربع از اراضی پادگان جی، پس از یک سال این طرح متوقف شد. چون تملک ۴۰ هزارمترمربع از پادگان باقی مانده بود و از طرفی نیاز به خرید املاک سوله آموزش و پرورش و برخی واحدهای تجاری مانند سنگ‌بری‌ها بود که اجرایی نشد. در این میان رفع معارضان فرودگاه مهرآباد هم دردسرهای خاص خود را داشت.

البته سازمان املاک و مستغلات شهرداری در حال پیگیری است که امیدواریم هرچه زودتر به نتیجه برسد. چون ساخت ادامه بزرگراه یادگار امام(ره)، علاوه بر کاهش بار ترافیکی در منطقه ۹ می‌تواند تأثیر زیادی بر مناطق ۲ و ۲۱ بگذارد. بنابراین امیدواریم با حضور شهردار جدید این طرح در اولویت کارهای اجرایی قرار بگیرد و بتوانیم با توجه به پیشرفت ۶۵‌درصدی در زیر پادگان جی و محدوده خیابان شهید نوری نیارکی سال آینده پروژه عملیاتی شود.

کد خبر 423853

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha