دوشنبه ۵ آذر ۱۳۹۷ - ۱۷:۲۴
۰ نفر

علی توکلی-شهردار منطقه ۱۹ :منطقه ۱۹ یکی از دروازه‌های ورودی تهران محسوب شده و همجوار با حرم مطهر امام خمینی(ره) و گلزار هزاران شهید انقلاب و دفاع مقدس است.

علی توکلی

بوستان بزرگ ولایت، شهر آفتاب، فرودگاه بین‌المللی امام خمینی(ره) و بزرگراه‌های اصلی از ظرفیت‌های این منطقه است. وجود مجموعه ورزشی شهیدکاظمی، بازارهای فرامنطقه‌ای و مراکز دانشگاهی هم از دیگر امتیازهای منطقه برای حضور شهروندان سایر مناطق در این محله‌هاست. اما این منطقه در کنار پتانسیل‌های ویژه، مشکلات و معضلاتی هم دارد که باید برای رفع آنها اقدامات اساسی صورت بگیرد.

در شرایط فعلی و کمبود بودجه در شهرداری، بی‌شک ایجاد درآمدهای پایدار و جذب سرمایه‌گذار خصوصی تا حد زیادی می‌تواند مسیر ما را در پیشبرد اهداف و آبادانی محله‌ها هموار کند. از سویی، شهری پویا و ‌آباد است که در آن شهروند مسئولیت‌پذیر و مشارکت‌جو در کنار مسئولان شهری بوده و مطالبه‌گری کند. به عبارتی مدیریت شهری نیاز به مشارکت همه شهروندان برای اداره بهتر شهر دارد.

از این‌رو یکی از دغدغه‌های ما در مدیریت شهری منطقه۱۹ جلب مشارکت شهروندان به‌ویژه صاحبنظران، کارشناسان و نخبه‌های بومی منطقه است. انتظار می‌رود این مشارکت و تعامل شهروندان با مدیریت شهری با نگاه کارشناسی شده همراه باشد. به عبارتی وقتی حس مطالبه‌گری آنها با یک وحدت رویه درون‌گروهی همراه باشد، مسئولان شهری هم بهتر می‌توانند از مشارکت آنها بهره‌ ببرند.

 از طریق همشهری محله به‌عنوان بومی‌ترین رسانه شهر بهره‌برده و از شهروندان فهیم منطقه۱۹ برای مشارکت در داشتن شهری پویا و آباد دعوت می‌کنیم. به اعتقاد من، این منطقه الماس نتراشیده شهر تهران است و با داشتن ظرفیت‌های بکر و بسیار می‌تواند به قطب سرمایه‌گذاری و گردشگری جنوب تهران تبدیل شود. صاحبنظران بومی با ارائه پیشنهادات کاربردی و سازنده، بهتر از هرکسی می‌توانند ما را در تحقق این آرمان در منطقه یاری کنند. 

کد خبر 423742

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha