رئیس‌کل بانک مرکزی گفت: با هماهنگی قوه قضائیه، دادستان کل کشور و بانک مرکزی فهرست 3هزار نفری بدهکاران نظام بانکی که از حدود 30سال قبل ممنوع الخروج مانده‌اند غربال و واکاوی می‌شود.

طهماسب مظاهری در حاشیه جلسه هیأت دولت در جمع خبرنگاران گفت: بانک مرکزی اسامی افرادی که لازم است ممنوع الخروج بودن آنها تداوم یابد تا اردیبهشت‌ماه آتی به دادستانی اعلام خواهد کرد.

وی با اشاره به نشست مشترک مسئولان بانک مرکزی با دادستان کل کشور در مورد غربال لیست 3‌هزار نفری مشتریان بدسابقه شبکه بانکی، ادامه داد: با توجه به اینکه نزدیک به پایان سال هستیم و بانک‌ها نیز با مشغله زیادی روبه‌رو هستند، قرار شد تا پایان اردیبهشت ماه این افراد بازبینی شوند و اسامی افرادی که تداوم ممنوع الخروج بودن آنها ضرورتی ندارد و بانک‌ها با ابزار‌های اقتصادی می‌توانند مشکلات خود را با آنها حل کنند به دادستانی اعلام شود.

وی خاطر نشان کرد: بانک مرکزی افرادی که لازم است ممنوع الخروج بودن آنها تداوم یابد به دادستانی اعلام خواهد کرد و باقی آزاد خواهند شد.

مظاهری اظهار امیدواری کرد که این مسئله در جهت افزایش امنیت اقتصادی و شرایط مناسب‌تر کسب و کار مفید باشد.

انتشار اسکناس 10 هزار تومانی تا تیر 87

مظاهری با تاکید بر اینکه انتشار اسکناس 10‌هزار تومانی را در دست بررسی داریم، گفت: این نوع اسکناس در حال طراحی است اما تا قبل از عید منتشر نخواهد شد، زیرا چاپ، تکثیر، طراحی و غیره دارای مراحلی است.

وی پیش بینی کرد که اگر تمام مراحل به خوبی پیش رود در خرداد یا تیر ماه سال آینده این اسکناس منتشر شود.

کد خبر 41975

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز