شنبه ۲۷ بهمن ۱۳۸۶ - ۱۹:۲۵
۰ نفر

رئیس‌کل بانک مرکزی از اعطای مجوز فعالیت به 4 بانک خارجی برای حضور در ایران خبر داد و گفت: از این تعداد، سه بانک خارجی در حال آماده‌سازی مقدمات فعالیت خود در ایران هستند. همچنین تقاضای 6 بانک دیگر نیز برای تأسیس شعبه در ایران در حال بررسی است.

به گزارش خبرنگار همشهری، طهماسب مظاهری در حاشیه دویست و پنجاهمین همایش بانک توسعه اسلامی در تهران در جمع خبرنگاران با اشاره به رفع محدودیت حضور بانک‌های خارجی در ایران گفت: تاکنون از سوی بانک‌های آسیایی، عربی و اروپایی تقاضاهایی برای حضور در ایران مطرح شده که برای 4 بانک مجوز فعالیت صادر شده است.

مظاهری همچنین در بخش دیگری از سخنان خود با تاکید بر این که بانک مرکزی به میزان کافی اسکناس در اختیار بانک‌ها قرار داده است، گفت: با توجه به این که موجودی فعلی اسکناس 25 هزار میلیارد ریال است، به نظر نمی‌رسد در روزهای پایانی سال با کمبود  اسکناس مواجه شویم.

مظاهری از مطرح بودن بسته‌های سیاست‌های پولی و همچنین تورم در بانک مرکزی خبر داد و گفت: پیش‌نویس بسته سیاست‌های پولی سال 87 کشور در بانک مرکزی تهیه شده و مراحل تصویب آن نیز تا پایان سال انجام خواهد شد و جزئیات آن نیز پس از تصویب،  اعلام می‌شود.

چشم‌انداز مطلوب اقتصاد ایران

وزیر امور اقتصاد و دارایی کشورمان نیز از چشم‌انداز مطلوب وضعیت اقتصادی ایران و رشد خصوصی‌سازی خبر داد. داوود دانش جعفری در دویست‌و‌پنجاهمین همایش بانک توسعه اسلامی در تهران با اشاره به ثبات وضعیت اقتصادی ایران،  گفت: طبق برنامه‌ریزی انجام شده،  سهام شرکت مخابرات تا 2 ماه آینده واگذار می‌شود.

اجلاس بانک توسعه اسلامی

در اجلاس 3 روزه بانک توسعه اسلامی که از سوی اتاق بازرگانی، همایش بین‌المللی روز بخش خصوصی ایران، نام گرفته، علاوه بر رئیس بانک توسعه اسلامی، رئیس‌کل بانک مرکزی کشورمان، رئیس اتاق بازرگانی، تعداد زیادی از کارشناسان بانک توسعه اسلامی و مدیران عامل بانک‌های دولتی و خصوصی ایران حضور داشتند.

در حاشیه این اجلاس، بانک توسعه اسلامی با 4 بانک ایرانی کشاورزی، ملت، توسعه صادرات و اقتصادنوین قرارداد همکاری و تأمین اعتبار به امضا رساند.

همچنین قرار است در این اجلاس اختصاص ‌١٠٦ میلیون یورو برای اجرای ‌٣ طرح عمرانی در ایران مورد بررسی هیأت رئیسه بانک توسعه اسلامی قرار گیرد.

بررسی نحوه فعالیت صندوق همبستگی کشورهای اسلامی برای توسعه دیگر محور همایش بانک توسعه اسلامی است.

این صندوق در سال 2005 در اجلاس سران کشورهای عضو سازمان کنفرانس اسلامی تشکیل شد و سهم ایران از آن 100 میلیون دلار است.

کد خبر 44481

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز