خبر > سال تحصیلی جدید آغاز شده و می‌خواهیم نامه‌ی خبرهای مهر را باز کنیم.

دوچرخه شماره ۹۴۰
  • پرسش مهر

هم‌زمان با آغاز سال تحصيلي 98-97، رئيس جمهوري اسلامي ايران، حجت‌الاسلام و المسلمين حسن روحاني، پرسش مهر امسال را به اين صورت مطرح كرد: «سؤال مهر امسال همين است که پارسال چه مهارت‌هايي را در مدرسه آموختيد و امسال چه انتظاراتي در اين زمينه داريد؟ دانش‌آموزان پاسخ دهند که چه کسي و کدام معلم بيش‌تر به آن‌ها در زمينه‌ي مهارت‌آموزي کمک کرد و به نظر آن‌ها کدام مهارت‌ها بيش‌تر براي آينده‌ي زندگي آن‌ها مفيد بوده و به کار مي‌آيد و مهم است؟»

به گزارش پايگاه اطلاع‌رساني رياست جمهوري، روحاني در مراسم بازگشايي مدارس در دبيرستان دخترانه‌ي نمونه‌ي دولتي عترت در منطقه‌ي 9 تهران، پرسش مهر را با دانش‌آموزان درميان گذاشت و تأكيد كرد: «آموزش و پرورش بايد در عمل به جامعه نشان دهد بين مرد و زن تفاوتي وجود ندارد.»

رئيس‌جمهوري هم‌چنين گفت: «مدرسه اگر نتواند دانش‌آموزان را با تاريخ قرن‌هاي گذشته کشور آشنا کند و يا نتواند آنان را به دنياي امروز متصل کرده و ارتباط دانش‌آموزان را با جهان آينده برقرار کند، نتوانسته به‌خوبي از عهده‌ي وظايف خود برآيد.»

 

 

  • شهردار تهران در روز اول مهر

سيدمحمدعلي افشاني، شهردار تهران هم روز اول مهر در مدرسه‌ي استثنايي «جبار باغچه‌بان» در ميدان سيدجمال‌الدين اسدآبادي حضور يافت و ضمن نواختن زنگ آغاز سال تحصيلي جديد گفت: «اميدوارم آموزش و پرورش، افرادي را براي جامعه تربيت کند که پرسشگر و محقق باشند. آموزش و پرورش درست، آن است که دانش‌آموزان را براي زيست آينده تربيت کند.»

 

 

  • تا 1400 با همين كتاب‌ها

سيد محمد بطحايي، وزير آموزش و پرورش نيز در آغاز سال تحصيلي اعلام كرد كه كتاب‌هاي درسي تا سال 1400 تغيير نمي‌كنند. يعني تا سه سال ديگر، كتاب‌ها همين است كه دارد تدريس مي‌شود. خيالتان راحت!

کد خبر 417534

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha