همشهری آنلاین: گروه فارک اذعان داشت که فرزند یکی از گروگان‌های این گروه که در دوران اسارت متولد شده است، در بوگوتا و تحت نظارت دولت کلمبیا به سرمی‌برد.

به نوشته ال موندو، نیرو‌های مسلح انقلابی کلمبیا (فارک) ساعاتی قبل از آنکه دادستانی کلمبیا نتایج آزمایش دی ان ای فرزند یکی از گروگان‌های خود را اعلام کند، در نامه منتشر شده توسط آژانس بولیواری به این نکته اعتراف کرده است که امانوئل، فرزند کلارا روخاس، از گروگان‌های دربند این گروه، در بوگوتا، پایتخت کلمبیا به سرمی‌برد.

کلارا روخاس از گروگان‌های دربند فارک، فرزند خود امانوئل را در دوران اسارت به دنیا آورده بود. قرار بود، پیش از پایان سال 2007 میلادی، کلارا روخاس و کونسوئلو گونسالس د پردومو نماینده سابق کنگره کلمبیا در عملیاتی که میانجیگری در آن را هوگو چاوز رییس جمهوری ونزوئلا پذیرفته بود، آزاد شوند که این امر به تعویق افتاد.[فارک تحویل گروگان‌ها را به تعویق انداخت]

از سوی دیگر ماریو ایگواران دادستان کل کلمبیا اعلام کرده است که آزمایشات (دی ان ای) گرفته شده از اعضای خانواده روخاس و یکی از اعضای این خانواده که دارای صغر سن است(امانوئل سه ساله) وتحت حمایت دولت قرار دارد، نشانگر آن است که به احتمال زیاد وی فرزندی است که سه سال قبل کلارا روخاس کاندیدای سابق کسب مقام معاونت ریاست جمهوری کلمبیا به دنیا آورده و یکی از اعضای شبه نظامی فارک وی را امانوئل نام گذاشته است.

گروه فارک اما در روز 2 ژانویه 2008، با انتشار نامه‌ای به امضای دبیرکل این گروه، تایید کرده است که که امانوئل همزمان با امضای قرار داد انسانی آزادسازی گروگان‌ها به خانوده‌ای محترم در بوگوتا تحویل داده شده است.فارک در ادامه نامه خود آورده است: اوریبه(اشاره به رییس جمهوری کلمبیا) امانوئل را برای خدشه وارد کردن به روند تحویل گروگان‌ها ربوده است.

در ادامه نامه فارک که توسط آژانش مطبوعاتی بولیواری منتشر شده است، آمده است: امانوئل نمی‌توانست در زمان عملیات جنگی که در قالب طرح ملی انجام می‌گیرد،  نزد ما بماند.

کلارا روخاس در ماه فوریه 2002 به همراه اینگرید بتانکور کاندیدای سابق ریاست جمهوری کلمبیا که دارای تابعیت فرانسوی نیز است، ربوده شد.[تلاش سارکوزی برای آزادی اینگرید بتانکور]

گروه فارک روز 18 دسامبر سال 2007 اعلام کرد که کلارا روخاس، فرزندش و کنسوئلو گونسالس د پردومو را آزاد خواهد کرد.[گروگان‌های فارک در کلمبیا آزاد می‌شوند]

اما در روز پایانی سال 2007 فارک اعلام کرد که عملیات نظامی شدیدی در منطقه‌ای که قرار است گروگان‌ها آزاد شوند، جریان دارد.پس از مطرح شدن این ادعای فارک، الوارو اوربیبه رییس جمهوری کلمبیا نیز اعلام کرد: آن‌ها(گروه فارک) به تعهد خود عمل نمی‌کنند، چرا که امانوئل را در چنگ خود ندارند.

کد خبر 40921

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آمریکا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز