یکشنبه ۹ دی ۱۳۸۶ - ۱۹:۵۲
۰ نفر

همشهری آنلاین: سیگار علاوه بر بیماری قلبی، سکته مغزی و برخی سرطان‌ها؛خطر ناتوانی جنسی را هم به همراه دارد.

به گزارش هلث‌دی نیوز پژوهش‌های جدید نشان می‌دهند که مردانی که یک پاکت در روز سیگار می‌کشند، با احتمال تقریبا 40 درصد بیشتر نسبت به مردان غیرسیگاری ممکن است دچار اشکال در نعوظ شوند.

دکتر جک میدلو، رئیس بخش اورولوژی در دانشکده پزشکی و بیمارستان دانشگاه تمپل در فیلادلفیای آمریکا در این باره گفت: "سیگار کشیدن نیکوتین و سایر مواد  تنگ‌کننده عروقی را وارد بدن می‌کند که باعث انسداد رگ‌های خونی آلت تناسلی می‌شود."

به گفته کارشناسان سیگار کشیدن تنها علت اختلال نعوظی" (ED) (عننی) نیست و سایر عادات مربوط به سبک زندگی هم می‌تواند تاثیر شدیدی بر سلامت جنسی داشته باشد. چاقی، مصرف مواد مخدر و مواد غیر مجاز روانگردان هم در این عارضه دخیل هستند.

حتی عدم تحرک و فعالیت جسمی هم ممکن است در ایجاد ناتوانی جنسی موثر باشد.
علل دیگر اختلال اینها هستند: دیابت، بیماری قلبی، جراحی سرطان‌های  پروستات، مثانه، روده بزرگ یا راست‌روده، داروهای ضد فشار خون بالا یا ضدافسردگی، صدمات طناب نخاعی، عدم تعادل هورمونی، معمولا پایین بودن هورمون مردانه تستوسترون.

همه این بیماری‌ها یا عوامل مربوط به سبک زندگی از سه طریق اصلی باعث این اختلال می‌شوند: با کاهش جریان خون، با صدمه‌زدن به رشته‌های عصبی، یا تغییر محیط هورمونی بدن.

با آنکه داروهایی برای کمک به رفع این ناتوانی وجود دارد، اما داشتن یک شیوه سالم زندگی  از هر دارویی مهم‌تر است: سیگار نکشید، مواد مخدرمصرف نکنید، وزن‌تان را کم کنید و فشار خون‌تان را کنترل کنید.

ضمنا باید به یاد داشت که استفاده از داروهای درمان کننده این اختلال ممکن است عوارضی به دنبال داشته باشد

کد خبر 40480

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز