همشهری آنلاین: گردانندگان هتل‌ها و رستوران‌ها در آلمان می‌گویند از دادگاه قانون اساسی این کشور خواسته‌اند تا محدودیت‌های جدید برای سیگارکشیدن در رستوران‌ها را لغو کند.

فدراسیون گردانندگان هتل‌ها و رستوران‌ها در بیانیه‌ای اعلام کرد: "ما اسنادی را برای دادگاه قانون اساسی در کارلسروهه فرستاده‌ایم که این ممنوعیت سیگار گشیدن را به چالش می‌کشد."

این درخواست بر مبنای این استدلال است که ممنوعیت سیگارکشیدن در رستوران‌ها، که از هم اکنون در برخی از 16 ایالت آلمان در حال اجرا است و قرار است در دیگر ایالت‌ها هم به صورت قانون در‌آید، در تضاد با حق افراد در صنعت مهمانسراداری برای انجام آزادانه حرفه‌شان قرار می‌گیرد.

این اعلامیه می‌‌افزاید: "دادخواست ما به معنای ستیز با حقوق غیرسیگاری‌ها نیست، بلکه محافظت از حقوق صاحبان رستوران‌هایی که محل کارشات تنها از یک اتاق تشکیل شده است و در نتیجه این ممنوعیت از لحاظ اقتصادی ضرر خواهند کرد."

آلمان برای مدت‌ها درازی آخرین بهشت سیگاری‌ها در اروپا محسوب می‌شده است، کشوری که 16.7 میلیون نفر سیگاری در سال 2006 داشته است.

اما این کشور به تدریج به سوی قوانینی جدیدتر و سخت‌تر در حال حرکت است که اکثریت کشورهای اروپای غربی آن را اعمال کرده‌اند.

امسال ممنوعیت کشیدن سیگار در دولت‌های منطقه‌ای ساکسونی سفلی، هس و بادن- ورتمبرگ بر رستوران‌هایی که بخش جداگانه برای سیگاریها ندارند، اعمال شد.

این قانون در سال 2008 به ایالت‌های دیگر گسترش خواهد یافت. از اول ژانویه ایالت‌ ثروتمند جنوبی باواریا شدیدترین محدودیت‌ها در مورد دخانیات در آلمان را به مرحله اجرا در خواهد آورد.

کد خبر 39759

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز