مدیرکل دفتر امور کودکان و نوجوانان سازمان بهزیستی کشور با اعلام خبر موافقت شورای اقتصاد مبنی بر توزیع مجدد شیر یارانه‌ای در مهدهای کودک که حدود 2 ماه از متوقف شدن آن می‌گذرد، گفت: بنا به دستور وزیر رفاه مقرر شده، آمار کودکان تحت پوشش مهدهای کودک بر اساس کد ملی آن‌ها تهیه و به شورای اقتصاد ارائه شود.

محمد حسین جوادی در گفت‌وگو با ایسنا، دلیل این کار را ایراد شورای اقتصاد مبنی بر متفاوت بودن آمار ارائه شده کودکان تحت پوشش مهدها در فصل تابستان نسبت به فصل پاییز خواند.

وی ادامه داد: آمار ارائه شده در تابستان، نشانگر تحت پوشش بودن 430 هزار کودک و آمار پاییز حاکی از تحت پوشش بودن 700 هزار کودک در مهدهای کودک است.

مدیرکل دفتر امور کودکان و نوجوانان سازمان بهزیستی کشور با بیان این که مهدهای کودک در فصل تابستان رونق چندانی ندارند، عنوان کرد: همچنین شرایط جوی و تعطیلات باعث کاهش و یا افزایش تعداد کودکان حاضر در مهدها می‌شود.

علاوه بر این اختیاری بودن حضور کودک در مهد نیز بر متفاوت بودن آمارها دامن می‌زند، اما شورای اقتصاد فعالیت مهدهای کودک را با مدارس مقایسه می‌کند و همین امر باعث اختلاف شده است.

 وی افزود: در حالی که 6 هزار مهد کودک در روستاها واقع شده‌اند و استخراج آمار کودکان از طریق کد ملی کاری زمان‌بر و گسترده است، دیدگاه وزیر رفاه این است که آمار کودکان تحت پوشش مهدها بر اساس کد ملی آن‌ها جمع‌آوری شود.


جوادی تصریح کرد: دستور جمع‌آوری اطلاعات و آمار از طریق کد ملی حدود 2 هفته پیش به استان‌ها ابلاغ شده تا پس از جمع‌آوری اطلاعات، هزینه تامین شیر کودکان حاضر در مهدها برآورد شود.

مدیرکل دفتر امور کودکان و نوجوانان سازمان بهزیستی کشور در پایان خاطر نشان کرد: مسئولان سازمان بهزیستی از مسئولان تصمیم‌گیر انتظار دارند، تا زمان جمع‌آوری اطلاعات لازم بر اساس کد ملی، این ماده غذایی در مهدها توزیع شود.

کد خبر 40217

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز