چهارشنبه ۱۴ آذر ۱۳۸۶ - ۰۴:۵۷
۰ نفر

علی اصغر محمدی: در حالی که تنها5/1 ماه از توزیع شیر در مدارس کشور می‌گذرد دبیر کمیته ملی شیر مدارس از احتمال توزیع نشدن شیر به میزان پیش‌بینی شده خبر داد.

این در حالی است که دبیر کمیته ملی شیر مدارس پیش‌تر اعلام کرده بود  امسال نیز مانند سال گذشته شیر مدرسه در 70 نوبت بین دانش‌آموزان توزیع خواهد شد.

حمید یعقوبی فر، دلیل این امر را افزایش 35 تا 60 درصدی بهای شیر در مناطق مختلف کشور بیان کرد و گفت: اگرچه اعتبارات امسال کمیته ملی شیر مدارس ایران با 8/11 درصد رشد به حدود 129 میلیارد و 300 میلیون ریال رسید، اما با افزایش بهای شیر، احتمال موفقیت توزیع 70 نوبت شیر به ازای هر دانش‌آموز در مدارس، با تردید مواجه می‌شود.

وی تصریح کرد: با توجه به بودجه ابلاغی و بهای شیر سعی می‌شود کل دانش‌آموزان هدف تا هر نوبتی که مقدور باشد تحت پوشش تغذیه رایگان با شیر قرار بگیرند.

وی اظهار داشت: سال گذشته، 850 میلیون بسته شیر بین 12 میلیون و 395 هزار دانش‌آموز توزیع شد که میانگین توزیع شیر برای هر دانش‌آموز68 نوبت بود.
وی افزود: امسال با 175 شرکت تولید‌کننده شیر قرارداد بسته شد، اما استان‌هایی که کارخانه شیر ندارند با عقد قرارداد با کارخانجات استان‌های همجوار نیاز خود را تأمین می‌‌کنند.

براساس این گزارش، طبق مصوبه شورای‌عالی اقتصاد، از امسال مهدهای کودک و مدارس غیرانتفاعی از گردونه توزیع شیر رایگان حذف شدند.

همچنین با حذف سهمیه شیر

مهدهای کودک وابسته به بهزیستی و مدارس غیرانتفاعی، برای اولین بار در کشور، دانش‌آموزان مدارس شبانه‌روزی کشور با شیر رایگان تغذیه می‌شوند.

با توجه به مصوبه شورای‌عالی اقتصاد مبنی بر حذف مهدهای کودک و مدارس غیرانتفاعی از گردونه توزیع شیر رایگان و کاهش جمعیت آماری، پیش‌بینی کارشناسان این بود که امسال توزیع شیر در مدارس با مشکل کمتری انجام شود که بنا به اظهارات دبیر کمیته ملی شیر مدارس، احتمال توزیع 70 نوبت شیر رایگان در هاله‌ای از ابهام قرار دارد.

دبیر کمیته ملی شیر مدارس کشور  گفت: کسری بودجه این طرح از سوی دبیرخانه کمیته ملی شیر مدارس برای تصمیم‌گیری به شورای‌عالی اقتصاد اعلام خواهدشد.

کد خبر 38409

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آموزش

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز