چهارشنبه ۵ دی ۱۳۸۶ - ۱۲:۴۷
۰ نفر

معاون وزیر اقتصاد از تصویب شرایط واگذاری سهام بانک ملت در بورس خبر داد و گفت: براساس جلسه وزارت اقتصاد و سازمان بورس 9 پیش شرط برای پذیرش سهام این بانک در بورس تعیین شد.

به گزارش نشریه وزارت اقتصاد، سیدحمید پورمحمدی، گفت: در جلسه‌ای که با حضور رئیس سازمان بورس اوراق بهادار و معاون امور بانکی، بیمه و شرکت‌های دولتی برگزار شد، شرایط واگذاری بانک ملت در بورس تصویب شد.

معاون وزیر اقتصاد تصریح کرد: تبدیل نوع بانک از سهامی خاص به سهامی عام، ارائه صورتهای مالی میان دوره‌ای و بودجه حسابرسی شده سال 86 تا تاریخ عرضه سهام و تصویب اساسنامه بانک مطابق اساسنامه نمونه تائید شده توسط سازمان بورس و الزامات بانک مرکزی از شرایط پذیرش بانک ملت به بورس است.

وی افزود: پیگیری نحوه تسویه مطالبات بانک از دولت و افشای آن برای عموم، سیاست دولت در مورد پرداخت تسهیلات تکلیفی، مابه‌التفاوت نرخ سود تسهیلات و تضمین‌های لازم در این مورد و منظور کردن تعهدات مربوط به بازنشستگی کارکنان بانک درصورتهای مالی میان دوره‌ای 6ماهه منتهی به 31 شهریور ماه سال‌جاری از دیگر شرط‌ها بودند.

پورمحمدی اعلام سیاست تقسیم سود بانک، استقرار کمیته‌های حسابرسی و مدیریت ریسک در بانک و معرفی اعضای کمیته‌ها به بورس و تهیه صورت تطبیق حسابهای بانک مرکزی شامل بدهی‌های ارزی و ریالی و تأییدیه حسابرس در این مورد را نیز از دیگر شرایط اعلام کرد.

وی با تأکید بر اینکه کار آماده‌سازی‌ و واگذاری سهام بانک ملت از 2 سال پیش با دستور وزیر امور اقتصادی و دارایی که نمایندگی سهام دولت را بر عهده دارد، آغاز شد، گفت: تا پایان سال‌جاری 5درصد سهام بانک واگذار خواهد شد.

معاون وزیر امور اقتصادی و دارایی از تشکیل 3کمیته برای آماده‌سازی‌ سهام بانکهای مشمول واگذاری خبرداد و گفت: کمیته مالی وظیفه شفاف‌سازی‌ صورتهای مالی، اصلاح ساختار مالی بانک و تعیین تکلیف ابهامات مالی را بر عهده داشت.

وی اظهارداشت: کمیته حقوقی تهیه اساسنامه، مقررات، بخشنامه‌ها ورویه‌هایی که بانک پس از خصوصی‌سازی‌ باید آنها را انجام دهد، بر عهده گرفت و کمیته دیگر با مسئولیت بانک تجارت، بررسی نحوه خصوصی‌سازی‌ بانکها و شرکتهای بزرگ در دنیا را برعهده گرفت.

در انتظار تأیید سازمان حسابرسی

غلامرضا حیدری کرد زنگنه، رئیس سازمان خصوصی‌سازی‌ هم در گفت‌وگو با برنا بابیان این که اصلاح اساسنامه بانک ملت به تأیید مجمع عمومی این بانک رسیده است گفت: با تأیید سازمان حسابرسی، سهام بانک ملت در اولین فرصت عرضه خواهد شد.

وی گفت: سازمان حسابرسی هنوز گزارش بودجه بانک ملت را تأیید نکرده است.

رئیس سازمان خصوصی‌سازی‌ با اشاره به تصویب اصلاح اساسنامه بانک ملت توسط مجمع عمومی و ارسال آن به سازمان حسابرسی افزود: به محض تأیید سازمان حسابرسی، بانک ملت در بورس عرضه می‌شود.

کد خبر 40198

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز