مدیرعامل شرکت بورس از پذیرش مشروط سهام بانک صادرات در تالارهای مبادلات خبر داد.

علی رحمانی در گفت‌وگو با فارس گفت: جلسه بررسی درخواست پذیرش سهام بانک صادرات برگزار شد و بعد از بحث و تبادل نظر و با توجه به وضعیت این بانک، سهام آن به‌طور مشروط در بورس پذیرفته شد.

وی درباره زمان واگذاری سهام این بانک اظهار داشت: تمام سعی و تلاش مجموعه بورس و وزارت اقتصاد این است که سهام بانک‌ها و بیمه‌ها در بورس عرضه شود اما با توجه به رعایت برخی پیش نیازهای مهم و شفاف‌سازی‌ شرکت‌های قابل واگذاری و همچنین با هدف حمایت از منافع سهامداران، باید تمام ابهامات رفع و شرایط کامل عرضه سهام بانک‌ها در بورس رعایت شود اما قطعا تا پایان سال سهام یک یا 2 بانک در بورس عرضه خواهد شد.

مدیرعامل شرکت بورس درخصوص وضعیت بانک ملت که قبل از بانک صادرات به‌طور مشروط در بورس پذیرفته شده به فارس گفت: بررسی‌ها برای رفع شروط 9 گانه این بانک ادامه دارد.

علی رحمانی همچنین در سیمنارنقش شرکت‌های تأمین سرمایه در واگذاری شرکت‌های مشمول اصل 44، از انجام اقدامات لازم جهت جذب مدیران باتجربه، متخصص وکارآمد به منظور اصلاح مدیریت و افزایش بهره وری بنگاه‌های مشمول واگذاری و واگذاری سهام شرکت‌های مشمول طرح در قالب شرکت‌های مادرتخصصی و شرکت‌های زیر مجموعه با کارشناسی همه جانبه به‌عنوان الزامات واگذاری (بند ج سیاست‌های کلی) نام برد.

وی اظهارداشت: کم توجهی به آماده‌سازی‌ شرکت‌ها، مشخص نبودن وضعیت مالکیت دارایی‌ها و نیز نحوه قیمت گذاری نهاده‌ها وستانده‌ها و ارائه اطلاعات نادرست به بورس( عملکرد وپیش‌بینی)، پایبند نبودن به برنامه زمانبندی ناشی از مقررات دست و پا گیر، کم توجهی مدیریت شرکت مادرتخصصی وکم توجهی مدیران شرکت مشمول واگذاری ودر نهایت استفاده‌نکردن از مشاوران حرفه‌ای از جمله چالش‌های پذیرش شرکت‌ها در بورس است.

رحمانی به نقش شرکت‌های تأمین سرمایه در رفع چالش قیمت گذاری شرکت‌های تازه وارد به بورس اشاره کرد.

به گفته وی؛ شرکت‌های تأمین سرمایه با استفاده از کارشناسان زبده برای قیمت گذاری، برندسازی و حمایت از سهامداران و تضمین حداقل قیمت به رفع این چالش می‌پردازند.

وی از بازار یابی داخلی، بازار یابی خارجی، عرضه عمومی یا خصوصی، تعهد پذیره نویسی سهام وبازارگردانی به‌عنوان نقش شرکت‌های تأمین سرمایه نام برد.

مدیرعامل شرکت بورس گفت: دراین میان بورس با شناسایی این شرکت‌ها به‌عنوان مشاورپذیرش و به‌عنوان بازار گردان و فراهم کردن امکان دسترسی مستقیم به سامانه معاملات بورس با کارمزد کم، هدایت شرکت‌های متقاضی پذیرش ونیز تقاضاهای افزایش سرمایه به شرکت‌های تأمین سرمایه و کارگزار معرف به حمایت از آنها می‌پردازد.

کد خبر 41941

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار بيمه و بانك

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز