همشهری آنلاین: سهام بانک ملت به عنوان نخستین بانکی که بر اساس سیاست‌های کلی اصل 44 قانون اساسی به بخش خصوصی واگذار می‌شود، تا پایان امسال در بورس عرضه خواهد شد.

به گزارش واحد مرکزی خبر، علی دیواندری، مدیر عامل بانک ملت، در نشستی خبری با تأکید بر آمادگی بانک ملت برای عرضه سهام در بورس گفت: هم اکنون سرمایه گذارانی از اروپا و خاورمیانه برای خرید سهام بانک ملت اعلام آمادگی کرده اند.

وی بانکها را یکی از بنگاههای قابل توجه برای خریداران خارجی سهام توصیف کرد و افزود: عملیات آماده سازی بانک ملت برای خصوصی سازی و عرضه سهام آن در بورس از دو سال پیش با تشکیل سه کمیته مالی، حقوقی و بررسی نحوه و روش واگذاری آغاز شده و هم اکنون بانک ملت برای عرضه سهام خود در بورس کاملاً آماده است.

دیواندری با بیان اینکه سازمان خصوصی سازی مسئول اعلام زمان دقیق عرضه سهام بنگاههای دولتی از جمله بانک ها در بورس است گفت: برای عرضه 5 درصد سهام بانک ملت به منظور کشف قیمت هیچ مانعی وجود ندارد.

مدیر عامل بانک ملی پیش بینی کرد ،واگذاری کامل بانک ملت به بخش خصوصی سه تا چهار سال به طول انجامد.

وی دربارة قیمت سهام بانک ملت گفت: قیمت هر سهم نیز با مکانیسم های سازمان خصوصی سازی تعیین می شود.

مدیرعامل بانک ملت درباره زمان واگذاری مدیریت بانک که می تواند اهداف خصوصی سازی را به طور کامل محقق کند ، گفت: طبیعی است پس از واگذاری کامل بانک، اعضای هیئت مدیره تعیین می‌شوند و آنها اداره امور بانک را در دست خواهند گرفت.

دیواندری افزود: اما سهامداران خرد هم با ائتلاف می توانند در مدیریت بانک سهم داشته باشند.

دیواندری با بیان اینکه از سال 85 زیرساختهای لازم برای خصوصی سازی این بانک فراهم شده است، گفت: بانک ملت پس از خصوصی شدن، تابع اساسنامه و آیین نامه جدید خواهد بود که بخشی از آن آماده شده است.

وی بانک ملت را یکی از بانکهای سودآور کشور توصیف کرد و گفت: این بانک هیچ گونه بدهی به بانک مرکزی ندارد و هیچ اضافه برداشتی نیز از بانک مرکزی نکرده‌است.

کد خبر 38782

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار بيمه و بانك

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز