گروه شهری: هنوز 2 روز از انتصاب شهردار کرمانشاه توسط استانداری نگذشته بود که قوه قضائیه حکم به توقف اجرای رأی هیات مرکز حل اختلاف کرمانشاه مبنی بر انحلال این شورا داد و استقلال را به مدیریت شهری کرمانشاه بازگرداند.

هرچند کرمانشاه از زمان آغاز به کار شورای شهر سوم در این شهر، صاحب شهردار نشده بود و با 5 گزینه شورای شهر برای تصدی شهرداری از سوی وزارت کشور موافقت صورت نگرفت، در روز اول دی ماه استانداری با معارفه شهردار کرمانشاه تمامی اعضای شورای شهر کرمانشاه را متعجب کرد.

اما شکایت اعضای  شورای شهر کرمانشاه به دیوان عدالت اداری که پس از بررسی به دادگستری تهران ارجاع شد، 2 روز پس از معارفه شهردار انتصابی این شهر به نتیجه رسید و توقف موقت اجرای رأی هیات حل اختلاف درخصوص انحلال شورای شهر کرمانشاه صادر شد.

غلامرضا امیری عضو شورای شهر کرمانشاه، در این باره به همشهری گفت: این رأی بیش از هرچیز بیانگر استقلال رأی قوه قضائیه است و با وجود فشارهایی که بر این دستگاه اعمال شد، اما قاضی محترم پرونده با بررسی مستندات، جانب حق را نگه داشت و رأی به رد انحلال شورای شهر داد.

وی که رئیس کمیسیون ایثارگران استان کرمانشاه نیز است، در ادامه افزود: امیدواریم که رأی نهایی دادگستری تهران که در 15 بهمن‌ماه صادر می‌شود نیز بری از اعمال فشارها و بر اساس استقلالی باشد که همواره نزد قضات وجود دارد.امیری با اشاره به اینکه اولویت‌های زیادی در دستور کار شورا قرار دارد، گفت: مسلما یکی از آنها روشن شدن وضعیت شهردار این شهر است؛چرا که این شهردار منتصب استانداری است و هنوز شورای شهر کرمانشاه در این باره نظری ارائه نکرده‌است.

خسرو زرافشان- عضو دیگر شورای شهر کرمانشاه-  نیز با اشاره به مستندات ارائه شده به دادگستری تهران، گفت: بر اساس قانون، تنها دلیل انحلال شورای شهر کرمانشاه خارج شدن از روال انجام فعالیت‌های شورا بود که شورای شهر کرمانشاه هیچگاه در این جهت حرکت نکرده است.

سید حجت موسوی اجاق- عضو دیگر شورای شهر کرمانشاه-  نیز با اشاره به استقلال رأی قوه قضائیه در رسیدگی به این پرونده گفت: با وجود بی‌انصافی‌هایی که در حق شورای شهر کرمانشاه صورت گرفته‌است، شورای شهر کرمانشاه در اولین اقدام خود در جلسه امروز به موضوع مهمی باید رسیدگی کند.

این عضو شورای شهر گفت: تعیین بودجه شهرداری کرمانشاه برای سال بعد مهم‌ترین موضوعی است که شورای شهر باید  به آن توجه کند.

این عضو شورا در ادامه افزود: مسلماً شورای شهر کرمانشاه به دور از تنش به بررسی صلاحیت شهردار پیشنهادی استانداری خواهد پرداخت اما بر اساس قوانین موجود، در اولین جلسه شورا، شهردار باید از شورای شهر رأی اعتماد بگیرد.

این در حالی‌است که معاون استاندار کرمانشاه به فارس گفت: هیچ مرجع قانونی منحل نشدن شورا را به ما اعلام نکرده و از نظر ما شورای شهر کرمانشاه همچنان منحل است.

کد خبر 40066

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شورای شهر

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز