چهارشنبه ۳۰ آبان ۱۳۸۶ - ۱۸:۳۹
۰ نفر

هیأت مرکزی حل اختلاف شوراهای اسلامی کشور، به انحلال شورای اسلامی شهر کرمانشاه رأی داد.

خسرو  زرافشانی، سخنگوی شورای اسلامی شهر کرمانشاه که خود نیز به‌عنوان یکی از دو نماینده شورای شهر کرمانشاه در جلسه عصر روز 29 آبان هیئت مرکزی حل اختلاف شوراهای اسلامی کشور حضور یافته بود، در گفت‌وگو با ایسنا با اعلام این خبر، افزود: در این جلسه هیات مرکزی حل اختلاف، پس از بیان اظهارات استاندار کرمانشاه، در دفاع از تصمیم شورای حل اختلاف استان مبنی بر انحلال شورای شهر کرمانشاه، سیدناصر سیدآقایی، رئیس شورا نیز به بیان دفاعیات خود در راستای منحل نشدن شورا پرداخت و پس از آن رأی‌گیری به‌عمل آمد که نتیجه رأی‌گیری منجر به انحلال شورای شهر کرمانشاه شد.

زرافشانی اظهار داشت: به‌نظر می‌رسد در این جلسه از 9 عضو حاضر، 5 نفر به انحلال شورای شهر کرمانشاه رأی داده‌اند.  وی افزود: هنوز نتیجه این جلسه به‌طور رسمی به ما اعلام نشده است.

از سوی دیگر رئیس شورای‌عالی استان‌ها در پاسخ به پرسش خبرنگاری که پرسید چرا در برخی شهرها، وقتی قرار است شهردار اصلاح‌طلبی انتخاب شود، استاندار مخالفت می‌کند و آن شورا را مثل شورای شهر کرمانشاه منحل می‌کند، عنوان کرد: دلیل این موضوع باید از خود استاندارانی که این کارها را انجام می‌دهند، پرسیده شود.

وی افزود: در کرمانشاه این طور نبود و دلیل آن مسائل دیگر بود که در نامه‌هایی به آن‌ها اطلاع داده شده است.

چمران با بیان این‌ که از انحلال هر شورایی ناراحت هستیم، خاطرنشان کرد: با این‌ که باب انحلال باز شود و این پرده دریده و شوراها منحل شود، صد در صد مخالف هستیم.

رئیس شورای شهر تهران ادامه داد: هیات حل اختلاف، هیات مرکزی و قانون است و بر اساس مواد قانونی، تصویب شده که شورای شهر کرمانشاه منحل شود، ولی به‌عنوان یک شورایی با اصل انحلال مخالفم.

کد خبر 37264

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شورای شهر

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز