گروه شهری: این‌روزها همان اتفاقی در کرمانشاه می‌افتاد که قبل از اعلام انحلال شورای شهر افتاد.

با این تفاوت که قبل از اعلام انحلال، وزارت کشور شهرداران پیشنهادی شورای شهر را به رسمیت نمی‌شناخت و این‌بار در اقدام پیشگیرانه خود شورای شهر را به رسمیت نمی‌شناسد.

با وجود آنکه وزارت کشور حکم دادگستری تهران مبنی بر تعلیق حکم انحلال شورای کرمانشاه را دریافت کرده‌است، اما هنوز آن‌را به استانداری کرمانشاه ابلاغ نکرده و به همین دلیل شورای شهر کرمانشاه، اجازه فعالیت نداشته و هنوز نتوانسته کار خود را در ساختمان شورا دوباره آغاز کند.

غلامرضا امیری عضو شورای شهر کرمانشاه در حالی که از ابلاغ رأی دادگستری به وزارت کشور اطمینان دارد، تعویق فعالیت‌ شورا را به هر دلیلی به زیان مردم می‌داند و معتقد است: شورای شهر کرمانشاه از همان روزی که ابلاغیه دادگستری تهران را دریافت کرد، آماده فعالیت بود و به‌طور رسمی نیز این موضوع اعلام شد.

اما استانداری کرمانشاه به بهانه دریافت نکردن ابلاغیه دادگستری تهران از سوی وزارت کشور از فعالیت این شورا جلوگیری به عمل آورده است.

رئیس کمیسیون ایثارگران استان کرمانشاه در ادامه از عملکرد یکجانبه صدا و سیمای استانی انتقاد می‌کند و می‌گوید: صدا و سیمای کرمانشاه به موضوع‌های ابتدایی و بی‌ارزش اهمیت زیادی می‌دهد اما تا‌کنون در مورد آنچه تا به امروز اتفاق افتاده است، حتی خبری کوتاه پخش نکرد‌ه‌است.

متأسفانه عملکرد یکجانبه صدا و سیما بیانگر روش ناعادلانه‌ای است که در قبال شورا در استان در پیش گرفته‌اند.

امیری در ادامه اظهار امیدواری کرد که روند ابلاغ حکم به استانداری کرمانشاه از سوی وزارت کشور هر چه سریع‌تر طی شود و شورای شهر بیش‌از این قربانی نشود. 

از سویی سید حجت موسوی اجاق، عضو دیگر شورای شهر کرمانشاه نیز در این باره به همشهری گفت: اگرچه تأخیر زمانی برای ابلاغ رأی منطقی به‌نظر می‌رسد، اما واقعیت این است که این رأی صادر شده است و در هیچ شرایطی تغییر نخواهد کرد و اجرای آن نیز الزامی است.

وی با اشاره به اینکه هرچه زمان بیشتری تا اجرای آن طول بکشد، مسلما مردم متضرر خواهند شد، گفت: ما در نهایت تا روز یکشنبه هفته‌ آینده منتظر می‌مانیم و درصورتی که رأی به استانداری ابلاغ نشود، علاوه بر اینکه کار خود را به‌صورت جدی شروع می‌کنیم، از تهران این موضوع را پیگیری خواهیم کرد.

موسوی در ادامه گفت: استاندار کرمانشاه به‌طور رسمی اعلام کرده‌است که رأی به او ابلاغ نشده است و به‌نظر می‌رسد که تا هفته آینده این مشکل رفع شود.

کد خبر 40258

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز