جمعه ۳۰ آذر ۱۳۸۶ - ۱۸:۵۳
۰ نفر

گروه سیاسی: وزیر امور خارجه آمریکا اذعان کرد به‌دلیل وجود برخی اختلاف‌نظرها میان اعضای گروه 1+ 5 این کشورها نتوانستند در پایان مذاکرات تلفنی پنجشنبه خود در سطح معاونان سیاسی وزرای امور خارجه، برای اعمال تحریم‌های بیشتر بر ضد ایران به توافق برسند.

کاندولیزا رایس که پس از پایان این تله‌کنفرانس با خبرگزاری فرانسه گفت‌وگو می‌کرد و ایسنا خبر آن‌را منتشر کرد، گفت: ما همچنان دارای اختلاف‌نظرهای تاکتیکی در مورد زمان‌بندی اعمال تحریم‌ها و مهم‌تر از آن عمق قطعنامه هستیم.

وی در مورد مخالفت‌های پکن با افزایش تحریم‌های ایران خاطرنشان کرد: روابط تجاری کلیدی چین با ایران مانع عمده جلب حمایت پکن از تحریم‌های بیشتر علیه تهران است.

وزیر امور خارجه آمریکا پس از پایان گفت‌وگوی تلفنی پیشین این گروه که 20 آذرماه انجام شد نیز اعتراف کرده بود که اختلافات آمریکا و متحدانش با چین و روسیه همچنان باقی است.

وی البته پس از پایان گفت‌وگوهای پنجشنبه، مذاکرات 1+5 را رو به جلو خواند و گفت: فکر می‌کنم مذاکرات مثل همیشه به سطح وزرا کشیده خواهد شد.

رایس پیش از گفت‌وگو با خبرگزاری فرانسه در یک کنفرانس خبری مشترک با ماکسیم برنیر، همتای کانادایی خود نیز گفت: ما همگی بر این توافقیم که راهبرد دو سویه‌ای مبتنی بر مذاکره و در عین حال اعمال فشار بر ایران رویکرد مناسبی است.

مهر نیز گزارش داد: وزارت امور خارجه آمریکا پیش از انجام گفت‌وگوی تلفنی پنجشنبه شب، دستیابی به توافق را به سبب ادامه اختلافات میان اعضا بعید دانسته بود.

کد خبر 39763

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آمریکا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز