یکشنبه ۱۵ بهمن ۱۳۹۶ - ۰۹:۴۶
۰ نفر

همشهری‌آنلاین: وزارت دفاع آمریکا در گزارشی جدید ادعا کرد روسیه در حال توسعه یک سلاح هسته‌ای بسیار مخرب جدید در قالب یک اژدر زیردریایی غیرقابل تشخیص است که به آسانی می‌تواند یک شهر بزرگ ساحلی آمریکا نظیر نیویورک را از صحنه روزگار محو کند.

وزارت دفاع آمریکا(پنتاگون) در گزارشی ۷۴ صفحه‌ای موسوم به "بازبینی مواضع هسته‌ای" که در وب‌سایت این وزارتخانه منتشر شد متذکر شده امکان وجود یک موشک هسته‌ای زیردریایی وحشت‌آور نزد روسیه موسوم به "سلاح روز قیامت" را تایید می‌کند.

این سلاح اسرارآمیز روسیه با اسم رمز سیستم "وضعیت-۶" معرفی و این‌گونه توصیف شده که یک "اژدر زیردریایی مجهز به سلاح هسته‌ای و با قدرت پیشران هسته‌ای، قاره‌پیما و خودکار" است.

گزارش شده که کلاهک هسته‌ای این سلاح ۱۰۰۰ برابر ویرانگرتر از بمب‌هایی است که آمریکا روی شهرهای هیروشیما و ناکازاکی ژاپن انداخت.

به گزارش ایسنا،همچنین این سیستم قادر است بدون شناسایی شدن و به شکلی رادارگریز در زیر آب‌های دریا برای هزاران مایل حرکت کند و منجر به راه افتادن سونامی آب‌های رادیواکتیوی روی یک شهر شود.

در این گزارش یادآوری شده که چین و کره شمالی نیز قابلیت‌های موشک‌های هسته‌ای خود را تقویت کرده‌اند و نتیجه گرفته شده که آمریکا باید سلاح‌های هسته‌ای "با قدرت پایین‌تر" خود را نظیر اژدرهای سایز متعارف افزایش دهد.

 همچنین این سند تعداد سناریوهایی که براساس آنها آمریکا می‌تواند در پاسخ به یک حمله ویرانگر غیر هسته‌ای دست به حمله هسته‌ای بزند را افزایش داده است.

با این حال برخی کارشناسان نسبت به وجود سلاح "وضعیت - ۶" ابراز تردید کردند.

وزارت دفاع آمریکا تاکید کرده روسیه مشغول به توسعه مجموعه‌ای از "کلاهک‌ها و پرتابگرهای هسته‌ای جدید" و مدرنیزه سازی "میراث" سیستم‌های هسته‌ای شوروی است.

این گزارش تصریح می‌کند: روسیه مشغول مدرنیزه‌سازی یک زرادخانه فعال بالغ بر ۲۰۰۰ سلاح هسته‌ای غیرراهبردی از جمله سلاح‌های قابل استفاده از سوی کشتی‌ها، هواپیماها و نیروهای زمینی است.

در ادامه گزارش نوشته شد: این سلاح‌ها شامل موشک‌های هوا به زمین، موشک‌های بالستیک کوتاه برد، بمب‌های جاذبه و بمب‌های عمیقی مخصوص بمب افکن‌های برد متوسط، بمب‌افکن‌های تاکتیکی و نیروهای دریایی در کنار موشک‌های ضد کشتی، ضد زیردریایی و ضد هواپیما و اژدرهای مخصوص کشتی‌های روی سطح و زیردریایی‌ها و یک موشک کروز هسته‌ای پرتابی از زمین و همچنین سیستم‌های ضد بالستیکی مسکو می‌شود.

کد خبر 397378

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آمریکا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha