چهارشنبه ۲۸ آذر ۱۳۸۶ - ۱۶:۰۶
۰ نفر

حتماً شما هم مثل ما یادتان هست که تا همین چند سال پیش داشتن تلفن همراه یا همان موبایل خودمان یکی از نشانه‌های غیرقابل انکار سرمایه‌‌داری بود اما ظرف 2 تا 3 سال ناقابل انقلابی در این بازار به وجود آمد.

در این مدت کوتاه با همت مسئولان به تولید انبوه سیم کارت در انواع مختلف از اعتباری گرفته تا دائم با مارک‌های متنوع ، تعداد گوشی به دست‌ها به 5/21 میلیون نفر رسید و چهره شهرها هم تغییر کرد.

هر چند که قریب به اتفاق مشترکان معمولا در دسترس نیستند. به این ترتیب با یک حساب سرانگشتی می‌توان به این نتیجه رسید که بازار گوشی همراه به تدریج به بازار پر سود و گسترده‌ای تبدیل شده که به گفته افشار فروتن لاریجانی فعلاً در انحصار فعالان غیرقانونی است.

رئیس انجمن فروشندگان سیم کارت گوشی و لوازم جانبی در گفت و گو با همشهری می‌گوید: تصمیمات اتخاذ شده در مورد تعرفه واردات گوشی همراه عملا بازار را دو دستی به دلالان و واردکنندگان غیرقانونی تقدیم کرده و تا اطلاع ثانوی آنها هستند که حدود قیمت‌ها را مشخص می‌کنند.

به گفته فروتن لاریجانی در حال حاضر واردکنندگان و فروشندگان قانونی از دایره تصمیم‌گیری‌ها و فعالیت در بازار گوشی کنار گذاشته شده‌اند و در نتیجه بازار از گوشی‌های قاچاق اشباع شده است.

او در مورد قیمت گوشی همراه هم می‌گوید که با توجه به احتمال تغییر سیاست‌های دولت در مورد تعرفه واردات، واردکننده‌های غیررسمی به صرافت افتاده‌اند تا اجناس از پیش وارد شده را هر چه سریع‌تر به پول نقد تبدیل کنند.

فروتن نتیجه‌گیری می‌کند: با در نظر نگرفتن دوره کوتاه افزایش قیمت ناشی از افزایش قیمت دلار، به طور کلی قیمت گوشی تلفن همراه فعلاً کاهش نسبی را تجربه می‌کند.

ضمناً اگر شما هم جزء کسانی هستید که سیم کارت دائمی همراه اول‌تان بدون هیچ دلیلی سوخته و ناچار به پرداخت 7 هزار تومان ما قابل برای سیم کارت جدید شده‌اند بهتر است بدانید ظاهراً دلیل این اخلال کاملا فنی است و به قول صدا و سیمایی‌ها ایراد از فرستندهاست به گیرنده‌ها دست نزنید اما هزینه این اخلال فنی متاسفانه باید مشترکان بپردازند!

کد خبر 39623

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اقتصاد كلان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز