چهارشنبه ۱۰ بهمن ۱۳۸۶ - ۲۰:۲۳
۰ نفر

خیل عظیم موبایل به دست‌ها سال‌هاست عادت کرده‌اند مشترک موردنظرشان در آن سوی خط در دسترس نباشد

یا با نگاه کردن به صفحه نمایش گوشی بدانند و آگاه شوند که شبکه به شدت هرچه تمام‌تر مشغول است.

تقریباً همه آنها هم روزی چند بار گوشی به دست از گوشه‌ای به گوشه دیگر می‌روند و تلاش می‌کنند به هر قیمتی شده با هزار سلام و صلوات وارد شبکه شوند. این روزها مشترکان سیم‌کارت‌های اعتباری دولتی، علاوه بر همه این موانع، مشکل دیگری هم دارند؛ مشکلی به نام کمیابی کارت شارژ.

صاحبان این سیم‌کارت‌ها می‌گویند: بیشتر مراکز فروش کارت شارژ با کمبود مواجهند و بعضی از آنها هم از آب گل‌آلود ماهی می‌گیرند و کارت‌های شارژ را گران‌تر از قیمت اعلام شده می‌فروشند. به گفته آنها فعلاً قیمت متوسط هر کارت شارژ 10 هزار تومانی، 12 هزار تومان است و تازه هم مشکلات به کیمیا شدن کارت شارژ ختم نمی‌شود.

صاحبان سیم‌کارت‌های دولتی می‌گویند: مدتی است فرستادن پیامک یا همان پیام کوتاه به فرآیند پیچیده‌ای تبدیل شده، یعنی اگر می‌خواهید پیغام در زمان مشخصی به دست طرف مقابل برسد باید چند ساعت قبل دست به کار شوید ضمن اینکه بر قراری ارتباط با اپراتورهای دیگر هم چندان کار سهل و ساده‌ای نیست.

افشار فروتن‌لاریجانی رئیس انجمن فروشندگان سیم‌کارت گوشی و لوازم جانبی هم خبر اختلال در توزیع کارت شارژ سیم‌کارت‌های اعتباری دولتی را تأیید می‌کند و می‌افزاید: کمبود فعلی، قیمت کارت شارژ را به صورت غیرمتعارف افزایش داده است.به گفته فروتن‌لاریجانی تحویل سیم‌کارت‌های اعتباری اپراتور اول هم چندان به قاعده نیست. او می‌گوید: به‌طور متوسط تحویل این دسته از سیم‌کارت‌ها 4 ماه زمان می‌برد در حالی که تعهد دولت 2 ماه است.

کد خبر 43093

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اقتصاد كلان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز