چهارشنبه ۲۷ تیر ۱۳۸۶ - ۲۰:۲۸
۰ نفر

همشهری آنلاین- محمد رسولی: شرکت RIM‌ اعلام کرد مدل جدید تلفن همراه خود، بلک‌بری را برای رقابت با آیفون روانه بازار کرده‌است.

مدل جدید تلفن همراه این شرکت، blackberry8820 است که به گفته مسئولان این شرکت توانایی رقابت با آیفون را داراست.

این تلفن هوشمند، توانایی کار با با شبکه‌های تلفن همراه و بی‌سیم (Wi-Fi) را دارا بوده و  علاوه بر آن از سیستم GPS  برای مسیریابی و تعیین جهت نیز بهره‌مند است.

این دستگاه همچنین می‌تواند موزیک و ویدیو نیز برای صاحبش پخش کند. کاربران می‌توانند با عضویت در شبکه Wi-Fi  این شرکت از سرویس اینترنت و ایمیل نیز بهره‌برداری کنند.

این شرکت ماه گذشته و پیش از ورود مدل جدید خود اعلام کرده بود که در طول سه ماهه آخر خود، 1.2 میلیون کابر جدید به شبکه تلفن همراه خود اضافه کرده و تعداد کل کاربرانش را به 9.2 میلیون نفر رسانده است. همچنین سهام این شرکت نیز در چند ماهه اخیر افزایش داشته است. 

شرکت RIM  یا Research In Motion یکی از فعالان صنعت تلفن همراه است که در یکی دو سال اخیر سعی کرده به تولید تلفن همراه هوشمند بپردازد.

مسئولان این شرکت اعتقاد دارند که ورود آیفون به عنوان یک تلفن همراه هوشمند نه تنها خللی در کار آنها به وجود نمی‌آورد، بلکه می‌تواند زمینه شناخت بیشتر تلفن‌های همراه هوشمند را برای کاربران فراهم آورد.

Rasouli@Hamshahri.org

کد خبر 26883

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز