سه‌شنبه ۲۷ آذر ۱۳۸۶ - ۱۸:۳۸
۰ نفر

وزارت اقتصاد اعلام کرد:‌ بررسی‌های اولیه کارشناسی حاکی از آن است که احتمال تصویب پیشنهاد حذف 3 صفر از پول ملی در مجلس یا دولت بسیار ضعیف است.

وزارت اقتصاد در توضیحاتی اعلام کرد: پیرو درج مطلبی در برخی از رسانه‌ها مبنی بر «موافقت وزارت امور اقتصادی و دارایی با حذف 3 صفر از واحد پول ملی»، به اطلاع می‌رساند از طرف وزارت امور اقتصادی و دارایی و مسئولان ذی‌ربط تاکنون درباره حذف 3 صفر از واحد پول ملی تصمیمی اتخاذ نشده است و آنچه که توسط یکی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی در رسانه‌ها مطرح شده صرفاً پیشنهاد شفاهی ایشان بوده و بررسی کارشناسی در خصوص این موضوع ادامه دارد.

از سوی دیگر، رئیس کل بانک مرکزی نیز با تاکید بر اینکه حذف 3 صفر از پول ملی تا 2 سال آینده عملی نیست، گفت: این طرح به هیچ وجه در اولویت‌های کاری بانک مرکزی نیست.

به گزارش مهر، طهماسب مظاهری در حاشیه همایش نخستین دوره آموزشی تخصصی-کاربردی مدیران و کارشناسان حقوقی دستگاه‌های اجرایی در جمع خبرنگاران افزود: شهریور امسال در جلسه مجمع عمومی بانک مرکزی، یکی از اعضای این مجمع پیشنهاد حذف 3 صفر از پول ملی را مطرح کرد که این پیشنهاد به عنوان یک ایده در حال بررسی است.

وی اظهار داشت: حذف 3صفر از پول ملی‌، ایده‌ای است که به‌زودی حاصل نمی‌شود و به فرض اینکه در نهایت به عنوان یک راه‌حل تایید شود‌، به‌مقدمات زیادی احتیاج دارد.

مظاهری ادامه داد: این بحث در‌حد یک مطالعه است و به هیچ وجه در اولویت‌های کاری فوری بانک مرکزی قرار ندارد و علت این است که هنوز در‌رابطه با سود و ضررش به جمع‌بندی نرسیده‌ایم.

وی خاطرنشان کرد: اگر هم به جمع بندی برسیم که منافع آن از ضررش بیشتر است باید به یک سؤال کارشناسی پاسخ گفت و آن اینکه اگر بخواهد صفری از پول ملی حذف شود، یک صفر حذف شود یا 2 صفر یا 3 صفر، کدام یک منفعتش بیشتر است؟

کد خبر 39544

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار بيمه و بانك

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز