مهاجم سابق پرسپولیس گفت:‌ برنامه فوتبال برتر یک بار هم از من که جزو سه گلزن برتر قطر شدم چیزی نگفت.

امیر روستایی

همشهری آنلاین- محمد زارعی- امیر روستایی مهاجم سابق تیم‌های پرسپولیس و پیکان فصل قبل در لیگ دسته اول قطر و تیم الشحانیه توپ می زد و موفق شد با ۱۶ گل زده و ۹ پاس گل در کنار عمرالسوما و مایکل اولونگا، جزو سه گلزن برتر قطر قرار بگیرد. بعد از این عملکرد انتظار می رفت روستایی به یک لیگ مطرح برود اما او به عنوان اولین ایرانی در لیگ برتر بحرین به تیم ستره این کشور پیوست. او در این باشگاه هم عملکرد خوبی داشته؛ ۱۰ گل زده، ۸ پاس گل داده و ۵ پنالتی برای تیمش گرفته است. اما روستایی گلایه دارد که چرا عملکردش در رسانه های ایران به خصوص برنامه تلویزیونی فوتبال برتر پوشش داده نمی‌شود.

گفت وگوی روستایی با همشهری آنلاین را در ذیل می خوانید:

بعد از عملکردی که در قطر داشتی حضورت در لیگ برتر بحرین یک مقدار عجیب به نظر می رسید انتظار می رفت در لیگ بالاتری ببینیمت خودت در این باره توضیح می‌دهی؟

من پارسال در لیگ قطر شرایط خوبی داشتم و از چند تیم لیگ برتر قطر پیشنهاد دریافت کردم. ما در حال مذاکره بودیم. اما در لحظه، قانون حضور بازیکنان خارجی در آنجا تغییر یافت. فدراسیون قطر یک کمیته‌ای دارد آنها قوانین نقل و انتقالاتی را تغییر دادند و شرایط برای من پیچیده شد و با توجه به اینکه همه چیز لحظه آخری شد، مجبور شدم سریع تر یکی از پیشنهادهای رسیده را بررسی و تیم جدیدم را انتخاب کنم.

در مورد این قانون قطر بیشتر توضیح می دهی؟


قانون این بود که برای تیم‌های دسته دوم قطر فقط دو بازیکن زیر ۳۰ سال می توانند بگیرند بقیه باید زیر ۱۹ و ۲۰ سال باشد. مشابه همین قانون را برای لیگ برتر قطر هم اعمال کردند. یک کمیته پرتغالی در لیگ قطر است که چنین تصمیماتی را می گیرند. خود قطری ها هم راضی نیستند.

شرایط تو در لیگ بحرین چگونه است؟


من می خواستم به عنوان اولین ایرانی لیگ بحرین نشان دهم بازیکنان ایرانی چه کیفیتی دارند. شاید در این کشور آنقدرها در مورد شرایط بازیکنان ایرانی که از چه کیفیتی برخوردار هستند اطلاع نداشتند. ضمن اینکه باید بگویم لیگ بحرین یک لیگ فیزیکی است شاید بتوان گفت بعد از ایران فیزیکی ترین لیگ آسیا باشد. اکثر بازیکنان لژیونر اینجا هم آفریقایی و برزیلی هستند. من هم در این شرایط توانستم ۱۰ گل بزنم، ۸ تا پاس گل و ۵ تا پنالتی هم برای تیمم داشته باشم.

یک مقدار در مورد شرایط لیگ بحرین و کیفیت آن برایمان توضیح بده.

لیگ برتر بحرین ۱۲ تیمی است. بیشتر بازیکنان لژیونرها هم همانطور که گفتم آفریقایی و برزیلی هستند. کشورهای عربی به بازیکنان برزیلی علاقه دارند. ما در تیم خودمان ۵ بازیکن خارجی داریم که سه بازیکن آفریقایی هستند. یک بازیکن هم از یمن است که کاپیتان تیم ملی این کشور است

برنامه ات برای فصل بعد چیست؟
تیم های اول و دوم بحرین پیشنهاد دادند و صحبت هم کردند ولی آخرین سالی است که در بحرین بازی می کنم. سعی می کنم به جایی بروم که به پیشرفتم کمک بیشتری کند.

تو به خاطر پول به بحرین رفتی یا می خواستی تجربه جدیدی را داشته باشی؟

همه این مسایل بود. یعنی هم برای پولش بود که خوب بود و هم تجربه جدیدی داشتم.

یعنی پیشنهاد های دیگری هم داشتی؟

بله من از دو تیم دسته دوم پرتغال و یک تیم لیگ برتری شان و همچنین از لیگ کره جنوبی پیشنهاد داشتم. حتی مذاکراتم با یک تیم کره ای جدی بود اما به خاطر تحریم ها نمی توانستم حساب بانکی باز کنم تا پول قراردادم را دریافت کنم برای همین نتوانستم قرارداد ببندم. پیشنهاد تیم کره ای خیلی خوب بود.

آیا حضور در لیگ یک قطر و لیگ برتر بحرین باعث نشده از توجهات رسانه ای دور شوی؟
هر لیگی شرایط خودش را دارد اما در بحث رسانه ای کمتر به آن توجه می شود. در هر دو لیگ عملکرد من روشن است. من امسال در لیگ برتر بحرین ۱۰ گل زدم، ۸ پاس گل دادم و 5 پنالتی هم گرفتم. پارسال هم در قطر ۱۶ تا گل زدم و ۹ پاس گل دادم. ولی به هرحال شرایط در قطر که میزبان جام جهانی بوده از لحاظ امکانات با بحرین قابل قیاس نیست. ولی لیگ بحرین سخت تر است. در قطر فضا بیشتر می‌دهند ولی اینجا لیگ تحت فشار است. مثل لیگ خودمان فشرده و فیزیکی است.

برای برگشتن به لیگ ایران برنامه ای نداری؟
حقیقتا در این دو سال که که بیرون از ایران بازی می کنم شرایط آرام و خوبی را تجربه کردم. از همه لحاظ خوب بود. برای بازی در لیگ ایران همیشه فرصت است. در لیگ ایران فشار روحی و روانی الکی به بازیکن وارد می شود. شرایط تماشاگران و عوامل دیگر مهم است. دوست دارم برگردم چراکه نتوانستم خودم را نشان دهم الان هم از همه لحاظ آماده هستم. می خواهم توانایی که اینجا دارم را در ایران هم نشان دهم. اما یک گلایه کنم رسانه ها در این دو فصل که لژیونر شدم هیچ وقت از من حمایت نکردند. برنامه فوتبال برتر یک بار هم از من که جزو سه گلزن برتر قطر شدم حرفی نزد. اما می بینید بازیکنی که در لیگ سه بازی می کند تیکه هایی از عملکردش و حواشی پیرامونش را نشان می دهد و اطلاع رسانی می‌کند. الان هم که در لیگ برتر بحرین هستم چیزی نگفتن. حالا دلیل اش را نمی‌دانم. به هر حال من هم ایرانی‌ام و شما هم ایرانی هستید. اولین ایرانی هم هستم که لیگ برتر بحرین بازی می‌کنم. اینجا نمی‌دانستند بازیکنان ایرانی چقدر خوب هستند. من ثابت کردم ایرانی‌ها چقدر خوب کار می‌کنند. نه فقط فنی بلکه از لحاظ رفتار حرفه‌ای و زندگی حرفه‌ای داشتن. اما خودم هم دلیل‌اش را نمی‌دانم که چرا از سوی رسانه‌ها حمایت نشدم. خودم هم ارتباط و پارتی نداشتم. چند خبرنگار بودند که می‌گفتند سالانه برایشان خرج کنم تا برایم تیتر بزنند و بگویند سال بعد در استقلال و پرسپولیس خواهم بودم اما من حتی زمانی هم که در پرسپولیس بودم به کسی باج ندادم و می خواستم با توانایی خودم پیشرفت کنم.

تو به نظر الان شرایطی مشابه دوره اول حضور شهاب زاهدی در پرسپولیس داری اینکه او هم نتوانست در پرسپولیس خودش را نشان دهد بعد از آن در لیگ های مانند اوکراین لژیونر شد و دیده شد و دوباره به پرسپولیس آمد حالا تو با این تجربه ای که به دست آوردی نمی‌خواهی به پرسپولیس برگردی و یک تصویر دیگری از خودت بسازی.

دقیقا. من متاسفانه زمان بدی به پرسپولیس آمدم. جوان بودم و اصلا تجربه نداشتم. به تیم بزرگی آمدم که بازیکنان بزرگی هم داشت. نتوانستم فضا را مدیریت کنم. کالدرون به من اعتقاد داشت. من هم در یک حال و هوایی بودم اصلا نمی‌دانستم دارم کجا بازی می‌کنم. الان تجربه کسب کردم اگر تجربه الان را آن موقع داشتم شرایط خیلی فرق می کرد.

مهم ترین هدف ات از بازی در خارج از ایران چیست؟ خیلی ها می گویند سطح لیگ ایران بالاتر از بحرین است.
قطعا ایران کشوری است که استعداد زیادی دارد و قطعا بالاتر از بحرین و حتی قطر است. قطر بازیکنان بزرگی دارد ولی ایران بالاتر است اما من دوست دارم حتی شده برای یک اردو به تیم ملی دعوت شوم تا خودم را نشان دهم. امیدوارم آقای قلعه نویی یک فرصت به من دهد. مثل همه جوانانی که به آنها این فرصت را می‌دهد تا خودشان را نشان دهند. من هم یک فرصت می‌خواهم که من را هم ببینند.

حرف پایانی؟

جا دارد از خانواده ‌م به خصوص همسرم تشکر کنم. در این دو سال که لژیونر شدم با اینکه اول زندگی مان بود سختی های زیادی را تحمل کرد تا من پیشرفت کنم.

کد خبر 851905

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 4
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 3
  • کورش IR ۲۰:۲۵ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۵
    31 1
    آرزوی موفقیت روز افزون برای شما بازیکن با اخلاق و برای تمام جوانان کشورم را دارم...
  • نوری PL ۲۲:۱۴ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۵
    12 4
    آرزوی موفقیت برای بازیکنی که شروع فوتبالش را از باشگاه و مدرسه فوتبال ما بود
  • ... IR ۱۱:۴۶ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۶
    6 9
    لیگ بحرین از لیگ خوزستان هم پایین تر است هنر کردی گل زدی اگه تونستی تو لیگ ایران گل بزنی و آقای گل بشی شرط است نه بحرین جو نگیرت
    • مجید IR ۱۲:۲۳ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۷
      0 0
      واقعا لیگ بحرین و دسته دوم قطر .خب تغییر تابعیت بده برو واس تیم ملی برزیل تا حقت بیشتر از این ضایع نشده