شنبه ۵ خرداد ۱۴۰۳ - ۰۹:۴۳
۰ نفر

انتقال دیوانه‌وار شهاب زاهدی از مرکز تحسین‌ها به کانون انتقادات رسیده است.

شهاب زاهدی

به گزارش همشهری‌آنلاین، این احتمالا سریع‌ترین تغییر وضعیت یک بازیکن در یک بازه کوتاه زمانی است؛ اینکه بعد از لذت‌بردن از سیل تعریف و تمجیدها، ناگهان با وضعیتی مواجه شوی که در آن برخی حتی خواهان اخراجت شوند. همه اینها را شهاب زاهدی در فاصله کمتر از یک نیم‌فصل، بلکه فقط طی چند هفته تجربه کرد!

شروع کار زاهدی در آویسپا فوکوکا خارق‌العاده بود؛ خارج از تصور. حتی در رویاهای خود زاهدی هم نمی‌گنجید که به‌عنوان نخستین بازیکن ایرانی تاریخ جی‌لیگ، طی ۱۰بازی ۶گل به ثمر برساند، ۲پاس‌گل بدهد و تمام رسانه‌های ژاپن مشغول ارائه تعریف و تمجیدهای اغراق‌آمیز در مورد او شوند. مسئله زاهدی فقط کمیت نبود؛ کیفیت بعضی گل‌هایی که او به ثمر می‌رساند، مخصوصا گلی که به گامبا اوزاکا زد، طوری بود که ناظران را شگفت‌زده کرد و بعضا گفتند او باید نامزد فتح جایزه جهانی پوشکاش شود. با این همه اما هرچه مهاجم ایرانی در این مدت رشته بود، طی فقط ۲بازی پنبه شد.

آویسپا فوکوکا در حالی در ۲بازی پیاپی لیگ و حذفی از رقبا شکست خورد که وجه‌مشترک هر ۲مسابقه یک چیز بود؛ اخراج شهاب زاهدی. به‌طور کلی اخراج یک مهاجم چندان در فوتبال عادی نیست، حالا فرض کنید چنین بازیکنی در ۲مسابقه پیاپی کارت قرمز بگیرد و در بازی دوم این اتفاق در حالی برای او رخ بدهد که از اواسط نیمه‌دوم به‌عنوان بازیکن ذخیره به زمین آمده اما ۲کارت زرد پیاپی دریافت می‌کند و اخراج می‌شود! احتمالا مجموعه همین موارد نادر و حیرت‌انگیز است که باعث شده زاهدی در ژاپن به‌شدت تحت فشار قرار بگیرد و همان‌ها که خواهان تمدید فوری قراردادش بودند، برای قطع همکاری با مهاجم ایرانی به باشگاه فشار بیاورند.

زاهدی البته بازیکن بدی نیست؛ او قبل‌تر در اوکراین و ایسلند و حالا در ژاپن این موضوع را ثابت کرده اما برخی اتفاقاتی که با محوریت این بازیکن رخ می‌دهد، عجیب و غریب و حتی بحث‌برانگیز است. به یاد داشته باشید که این سومین کارت قرمز این فصل زاهدی است. او با پیراهن پرسپولیس هم در آخرین دقایق بازی رفت با سپاهان اقدام به زدن توپ با دست کرد، کارت زرد دومش را به شکل کاملا آماتوری گرفت و پرسپولیس بازنده را در بازی بعدی هم از حضور تنها مهاجمش محروم کرد. با این داستان‌ها، سخت بتوان آینده‌ای بهتر از این برای زاهدی متصور بود.

کد خبر 854621
منبع: روزنامه همشهری

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha