سخنگوی نیروهای مسلح یمن ضمن تایید آغاز مرحله چهارم تشدید تنش علیه رژیم اشغالگر صهیونیستی اعلام کرد که طی چند روز آینده نیروهای مسلح یمن عملیات‌های بزرگی انجام خواهند داد. او بر حمایت یمن از مردم غزه در کنار محور مقاومت تاکید کرد.

یحیی سریع

به گزارش همشهری‌آنلاین، «یحیی سریع» سخنگوی نیروهای مسلح یمن در سخنرانی که در وزارت دفاع یمن در صنعا به مناسبت سالگرد مقابله با استکبارگران داشت، ضمن اعلام آغاز مرحله چهارم تشدید تنش علیه رژیم صهیونیستی اظهار کرد: در روزهای آینده جزئیات تازه‌ای از کشتی‌هایی که ممنوعیت اعمال شده از سوی یمن را نقض کردند و کشتی‌هایی که از طریق دریای مدیترانه به سمت بنادر واقع در اراضی اشغالی در حرکت هستند، افشا خواهد شد.

یحیی سریع در این رابطه تاکید کرد: تشدید عملیات یمن تنها شعاری برای به دست آوردن محبوبیت نیست بلکه موضعگیری عملی آن است و مردم یمن برای فدا کردن جان‌های خود کاملا آماده هستند و اگر راه باز شود، میلیون‌ها تن از آنها برای دفاع از غزه در مقابل دشمن صهیونیستی خواهند رفت.

سخنگوی نیروهای مسلح یمن گفت: در صورت مداخله زمینی آمریکا و یا در صورتی که راهی برای دسترسی یمنی‌ها به فلسطین باز شود، یمنی‌ها برای نبرد آماده هستند.

او در ادامه فاش کرد: نیروهای مسلح یمن در چهارچوب مرحله پنجم و ششم عملیات خود برای حمایت از ملت فلسطین تجهیزات گسترده‌ای را در اختیار دارند.

یحیی سریع افزود: یمن ثابت کرد که از جایگاه استراتژیک مهمی برخوردار است به این شکل که طاغوت‌های موجود در 2 دریای سرخ و عرب و اقیانوس هند خوار کرده و حاکمیت خود و اعراب را بر دریاهای عربی و دیگر دریاها از دریای سرخ، دریای عرب و اقیانوس هند تا دریای مدیترانه اعمال کرد.

سخنگوی نیروهای مسلح یمن در این چهارچوب گفت: جهان به مرحله‌ای رسیده که هیچ کسی جرات نمی‌کند حتی یک کلمه به آمریکا بگوید اما یمن با موشک‌ها و جنگنده‌های خود آن را هدف قرار می‌دهد و اعتبار و آبروی آن را برده است.

او ادامه داد: طرف آمریکایی با عملیات‌های یمن به مرحله‌ای رسیده که نمی‌تواند از کشتی‌های خودش دفاع کند در حالی که یمن همچنان در آغاز جنگ با آن و طرف اسرائیلی است.

یحیی سریع اضافه کرد: فریاد مرگ بر آمریکا و مرگ بر اسرائیل ما که می‌خواستند آن را از بین ببرند و ما را از نوشتن این شعارها بر روی دیوارها منع کنند، امروز آنها را روی موشک‌ها می‌نویسیم و با آنها اسرائیل و آمریکا را هدف قرار می‌دهیم.

او در پایان نیز گفت: جهان غزه را رها کرده اما یمن در کنار محور مقاومت، در کنار آن ایستاده است، این نبرد به نمایندگی از کل یمنی‌ها است نه یک گروه یا طایفه خاص.

یحیی سریع در اوایل مه جاری آغاز اجرای مرحله چهارم تشدید تنش در پاسخ به تداوم حملات رژیم صهیونیستی و نوار غزه اعلام کرده و گفته بود که این مرحله شامل هدف قرار دادن تمام کشتی‌هایی می‌شود که ممنوعیت دریانوردی کشتی‌های اسرائیلی را نقض می‌کنند و کشتی‌هایی که از دریای مدیترانه به سمت بنادر فلسطین اشغالی در حرکت هستند.

«عبدالملک الحوثی» رهبر جنبش انصارالله یمن نیز تاکید کرد که مرحله چهارم تشدید تنش شامل هرگونه کشتی وابسته به شرکتی اسرائیلی است که با آن در زمینه امدادرسانی و ارسال کالا همکاری دارد، همینطور هر کشتی که پس از صدور حکم ممنوعیت، کالاهایی را به بنادر اراضی اشغالی منتقل کند، هدف نیروهای مسلح یمن خواهد بود.

کد خبر 851874
منبع: ایسنا

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 22
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 5
  • IR ۱۲:۱۵ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۵
    44 18
    درود به شرف مردان یمانی ومرکز و نفرین بر آل سعود یهود مزدور
    • IR ۱۷:۱۸ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۵
      9 3
      یه دونه ناو هواپیمابر آمریکا را وسط کانال سوئز غرق کنند حساب کار دست آن تروریست های ملعون میاد
  • Reza IR ۱۳:۱۳ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۵
    39 11
    دمتون گرم خیلی باشرف هستید نابودی اسرائیل انشالله.
    • مهدی IR ۱۷:۰۷ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۵
      4 9
      با ایشالا ماشالا محقق نمیشه عمل میخواد که شما فقط شعار بلدید
  • سیما IR ۱۳:۴۰ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۵
    40 13
    درود خدابریمن که ازاولین یاران امام عصرویاریگران سیدخراساتی درنبرد باسفیانی یهودی هستند صدای پای ظهورمیاید
    • جان فدا IR ۱۹:۵۷ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۵
      8 5
      آقا من میخوام برم یمن که با صهیونیستها بجنگم کجا باید ثبت نام کنم
    • IR ۲۲:۳۶ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۵
      4 4
      تو همین ایران بمونی و با مروجان بی دینی مبارزه کنی خیلی مهمتر از جنگ با صهیونیستهاست. امروز صهیونیستها با ترویج بی دینی جنگ رو به داخل خونه های ما آوردن...
  • IR ۱۵:۱۷ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۵
    23 2
    خدا مردم غزه را به حق امام حسین ع نجات بده وشر صهیونیست ها را به خودشان برگردان امین یا رب العالمین
  • فرزاد IR ۱۵:۲۰ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۵
    21 4
    یمنیهای عزیز مسلمان واقعی شماها هستید حتماخداوندازشما راضی است وبهشت رضوان الهی جایگاه شما عزیزان سلحشوراست انشاالله.
  • IR ۱۵:۳۷ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۵
    18 2
    درود بر ارتش و مردم قهرمان یمن که پوزه ی بایدن پیر و نتانیاهوی وحشی و کودک کُش را به خاک مالیده.
  • ا.ح IR ۱۶:۱۱ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۵
    10 2
    درود بر مردم زنده دل، بابصیرت و با ایمان یمن. نابودی اسرائیل غاصب و سردمداران شیطان صفتش و از همه مهم‌تر وعده خدا به جانشینی صالحان بر روی زمین و نابودی شیطان نزدیک است ان شاءالله. اللهم عجل لولیک الفرج.
  • ا.ح IR ۱۶:۱۴ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۵
    10 1
    أَلَیسَ الصُّبْحُ بِقَرِیبٍ/ فرو خواهد آید بلا بامداد نماندست تا صبح فرصت زیاد از امروز کاری به فردا ممان چه دانی که فردا چه گردد زمان گلستان که امروز باشد ببار تو فردا چینی گل نیاید به کار فردا دور نیست. صبح آوازش بلند می شود. «فردوسی»
  • IR ۱۶:۲۲ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۵
    10 2
    ان شاءالله نصرت ویاری خداوند عزوجل شامل شماها خواهد بود محفوظ باشید تمام جهاد گران فی سبیل الله ....
  • IR ۱۶:۲۷ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۵
    11 1
    درود بر شما نیت رو برای رضای خداوند متعال جل جلاله خالص کنید تا آمریکای شیطان صفت را پاره تر بنمایید
  • IR ۱۶:۳۸ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۵
    7 5
    صدام باداشتن قدرتمندترین ارتش آسیا بیش از چند روز نتوانست درمقابل حمله آمریکا مقاومت نماید وباآن وضعیت تحقیرآمیز بدست آمریکا اسیرشد این یمنی ها هم توان مقابله با بزرگترین ارتش جهان ندارند
  • صادق IR ۱۶:۴۴ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۵
    6 0
    سلام افرین برشما دلاور مردان عرصه نبرد خدا قوت و پشتیبان شما باشد ارزوی قلبی برای پیروزی و بهروزی شما دارم امین یا رب
  • ابی IR ۱۶:۴۵ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۵
    7 0
    اینجاست که باید گفت درود بر شرفتان
  • س ح IR ۱۶:۴۶ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۵
    8 0
    خداقوت به یمنی های دلاور ،شجاع وپاکدل
  • IR ۱۷:۴۸ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۵
    7 0
    درود بر شما یمنی های شجاع باغیرت درود
  • IR ۲۰:۳۲ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۵
    5 0
    درود خدا بر یمنی های با غیرت
  • IR ۲۱:۵۸ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۵
    0 1
    انصار ا.. یمن پرچم حق در آخرالزمان است وهر لشکری با این پرچم بجنگد محکوم به نابودی است چون انصار ا.. نیروی خدایی پشتش است، خداوند می فرماید اگر خدا را یاری کنید خدا هم پشت شما می اید ویاریتان می کند ، راه زمینی برای ورود نیروهای رزمنده به غزه وفلسطین را باید مقاومت باز کند واسرائیل که این راه را باز نمی کند جبهه مقاومت باید این سد را بشکند وراه ورود نیروهای میلیونی زمینی به فلسطین را باز کند، اسرائیل را با جنگ زمینی می توان زمین زد نه با موشک پرانی ، موشک پرانی ثابت کرده هیچ کارایی ندارد.
  • مجید IR ۲۲:۳۰ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۵
    1 0
    غیرت را در اعراب زنده کردین ، درود بر شما