مجموع نظرات: ۹
سه‌شنبه ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۳:۰۰
۱ نفر

امروزه اکثر افراد ترجیح می‌ دهند به سراغ شغل های فنی پردرآمد بروند. به طور کلی به مشاغلی که صاحبان آن ها با ابزارهای مختلف به صورت تکنیکال سر و کار دارند، فنی می‌ گویند.

لپ تاپ

معمولا کسانی که علاقه‌مند به یادگیری مهارت ‌های جدید هستند با سپری کردن دوره‌ های عملی و تئوری می‌ توانند در مشاغل فنی پول ساز استخدام شوند. به این صورت که ابتدا مدت کوتاهی به عنوان کارآموز نزد افراد متخصص می مانند، سپس کسب و کار خود را آغاز می ‌کنند.

معرفی شغل های فنی پردرآمد

از آنجا که امروزه قیمت لوازم خانگی افزایش پیدا کرده، کاربران ترجیح می‌ دهند به جای خرید وسیله جدید، دستگاه قدیمی خود را تعمیر کنند. از این رو شغل تعمیر تلویزیون از مشاغل فنی پررونق در بازار است. شغل های فنی پردرآمد که در بین افراد مختلف مخصوصاً نسل جوان محبوبیت بیشتری دارند، عبارتند از:

شغل های فنی پردرآمد با بازار کار همیشگی

شغل فنی تعمیرات موبایل

آمارها حاکی از آن است که در حال حاضر چیزی حدود ۵۳ میلیون تلفن هوشمند در ایران استفاده می‌ شود. این موضوع نشان می‌ دهد شغل تعمیر موبایل بازار کار خوبی دارد و کسانی که در این حوزه فعال هستند، تقریباً هیچ گاه بیکار نمی‌ مانند. عیب یابی و ترمیم یک گوشی هوشمند گاهی اوقات تنها نیم ساعت طول می ‌کشد. بنابراین اگر ساعات کار خود را افزایش دهید، درآمد قابل توجهی کسب می کنید.

چنانچه قصد دارید در این حرفه فعالیت کنید، لازم است با تجهیزات و ابزارهای ترمیم موبایل و نحوه کار با آن ها آشنا باشید. همچنین دوره های آموزشی لازم را در زمینه تعمیر هارد، دوربین، رفع کدهای خطا و سایر مشکلات سخت‌ افزاری و نرم ‌افزاری بگذرانید.

مزایا و محاسن شغل تعمیرات موبایل

همان طور که گفته شد، تعمیرات موبایل جزء شغل های فنی پردرآمد با بازار کار مطلوب است. بنابراین پس از کسب تجربه کافی می ‌توانید مغازه‌ خود را راه اندازی کنید یا در نمایندگی‌ های مجاز مشغول به کار شوید. رشته تعمیرات موبایل مزیت‌ های بسیاری دارد که مهم ترین آن ها عبارتند از:

  • دوره ‌های آموزش تعمیرات موبایل کوتاه هستند، لذا به سرعت وارد بازار کار می شوید.
  • نیاز به تحصیلات خاصی ندارد، بلکه تنها کافی است در کلاس های آموزشی شرکت کنید تا به یک تعمیرکار حرفه‌ ای تبدیل شوید.
  • فراگیری روند تعمیرات موبایل نسبتاً آسان است. چنانچه به این رشته علاقه‌ مند باشید، یادگیری نحوه برطرف کردن ایرادات سخت ‌افزاری و نرم‌ افزاری برای شما کاری لذت بخش خواهد بود.

شغل فنی تعمیرات کامپیوتر و لپ تاپ

امروزه رایانه‌ های رومیزی و نوت بوک در منازل و ادارات به وفور مورد استفاده قرار می گیرند. پرکاربرد بودن این تجهیزات در کنار قیمت بالای آن ها موجب شده که کاربران به جای خرید دستگاه جدید به فکر ترمیم آن باشند. به همین دلیل تعمیر لپ تاپ، کامپیوتر و تبلت به یکی از شغل های فنی پردرآمد تبدیل شده است.

این رشته نیاز به سرمایه چندانی ندارد، اما در عوض سود قابل توجهی را نصیب شما می‌ کند. خوشبختانه ورود به شغل تعمیرات رایانه خیلی سخت نیست. به این صورت که شما باید دوره‌ های آموزشی تخصصی را در زمینه عیب یابی برندهای مختلف کامپیوتر و لپ تاپ طی کنید. البته با توجه به رقابتی بودن بازار کار مشاغل فنی پردرآمد ضروری است در محیط کار واقعی نیز مهارت ‌های خود را افزایش دهید.

شغل های فنی پردرآمد با بازار کار همیشگی

مزایای شغل تعمیرات کامپیوتر و لپ تاپ

پس از کسب تجربه در زمینه تعمیر سیستم ‌های رایانه‌ ای می ‌توانید به عنوان یک پیمانکار مستقل فعالیت خود را آغاز کنید. همچنین در صورت تمایل این امکان برایتان فراهم است که در تعمیرگاه‌ های کامپیوتر سطح شهر مشغول به کار شوید. به طور کلی با فعالیت در شغل های فنی پردرآمد از جمله تعمیرات کامپیوتر و لپ تاپ از مزایای زیر برخوردار خواهید شد:

  • این حرفه نیاز به سرمایه اولیه چندانی ندارد، اما بسیار پرسود است.
  • پس از جذب مشتری کافی یک شغل تمام وقت خواهید داشت و به استقلال مالی می ‌رسید.
  • با تحصیل در رشته IT و کسب تجربه در زمینه تعمیر و نگهداری رایانه حتی می توانید با کسب و کارهای کوچک قرارداد ببندید.

شغل فنی تعمیرات لوازم خانگی

این روزها به دلیل افزایش نرخ ارز لوازم خانگی خارجی با قیمت گرانی به فروش می‌ رسند. بالا رفتن قیمت مواد اولیه، دستمزد نیروی کار و هزاران پارامتر دیگر موجب شده قیمت لوازم خانگی تولید داخل نیز افزایش پیدا کند. این عوامل دست به دست داده تا کاربران نتوانند وسایل قدیمی خود را با دستگاه های نو جایگزین کنند. لذا دور از انتظار نیست که تعمیر لوازم خانگی به عنوان یکی از شغل های فنی پردرآمد محسوب شود. این رشته شاخه ‌های مختلفی دارد که از جمله آن ها می ‌توان تعمیر تلویزیون، یخچال، جاروبرقی، ماشین ظرفشویی، ماشین لباسشویی و... را نام برد.

برای اشتغال در حوزه تعمیرات لوازم خانگی علاوه بر یادگیری نحوه ترمیم دستگاه ها، باید توانایی نصب آن ها را نیز داشته باشید. برخورداری از مهارت تشخیص و حل مسئله هم یک امتیاز مثبت برای کارشناسان فعال در این رشته به شمار می ‌رود. زیرا باید در سریع ‌ترین زمان ممکن منشا مشکل را بیابید و اقدامات لازم را در راستای رفع آن انجام دهید.

مزایای شغل تعمیرات لوازم خانگی

رسیدن به سطح بالایی از مهارت در زمینه تعمیرات لوازم خانگی در صورتی امکان‌ پذیر خواهد بود که در دوره ‌های آموزشی مختلف شرکت کنید. پس از سپری کردن این کلاس ها می ‌توانید در نمایندگی ‌های مجاز مشغول به کار شوید یا این که مغازه خود را تاسیس کنید. از دیگر مزایای شغل تعمیرات لوازم خانگی موارد زیر هستند:

  • این حرفه در تمام شهرها از بزرگ گرفته تا کوچک و حتی روستاها کاربرد دارد. لذا جزء مشاغل فنی پول ساز است که وابسته به شهر یا مکان خاصی نیست.
  • با توجه به این که مردم همواره نیازمند تعمیرکار دستگاه ‌ها و لوازم برقی هستند، از امنیت شغلی برخوردار خواهید شد.
  • امکان پیشرفت شغلی برایتان فراهم است. به گونه ‌ای که می‌ توانید از یک مغازه کوچک شروع کنید و در آینده به استخدام شرکت‌ های بزرگ درآیید.
کد خبر 851836

پر بیننده‌ترین اخبار بازار

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 6
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 3
  • مهرداد IR ۰۸:۰۰ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۶
    14 11
    امروزه آنقدر مکانیک و شغل فنی زیاد شده که تقریبا برابر هر یک خودرو یک مکانیک وجود دارد و دیگه مثل قبل درآمدی و سودی ندارد
    • امید IR ۱۱:۳۴ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۶
      17 5
      من که هرجا میرم تعمیرماشین اینقدماشین درتعمیرگاهشون ریخته که یانوبتم نمیشه یا حداقل یک نیم روزمعطلم.
    • حمید IR ۱۴:۵۰ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۶
      19 1
      اشتباه میکنید . تو کار فنی ادم کاربلد و منصف همیشه هواخواه و دارمد داره
  • محتبا IR ۰۸:۱۳ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۶
    21 2
    اگر مکانیک،مکانیک باشه100درامدشه تضمینی
  • علیرضا IR ۱۷:۳۹ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۶
    0 0
    تعمیر موبایل اشباع شده
  • جلیل هاشمی IR ۱۱:۰۴ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۸
    0 0
    من نمی‌دونم چرا اینقدر فشار می‌گذارید که در کار تعمیر کاری لوازم خانگی خیلی پول هست..