گروه سیاسی: نماینده رهبر معظم انقلاب در شورای عالی امنیت ملی اعلام کرد که در سفر سعید جلیلی به مسکو توصیه‌های حضرت آیت‌الله خامنه‌ای به پوتین - رئیس جمهوری روسیه - ارائه شده و پوتین نیز به آن پاسخی داده است که هم اکنون در تهران در دست بررسی است.

علی لاریجانی پنجشنبه شب طی سخنانی در حاشیه گردهمایی فرماندهان و شوراهای پایگاه‌ها و گردان‌های عاشورای بسیج ناحیه شمال تهران در جمع خبرنگاران ‌- که مهر خبر آن را منتشر کرد - در پاسخ به این سؤال که آیا رهبر معظم انقلاب نامه ای از طریق سعید جلیلی دبیر شورای عالی امنیت ملی برای پوتین ارسال کرده است یا خیر؟ گفت: نامه‌ای در کار نبوده است. نماینده رهبر معظم انقلاب در شورای عالی امنیت ملی در پاسخ به این سؤال که دور جدید مذاکرات ایران و آمریکا به چه صورتی برگزار خواهد شد، اظهار داشت: مذاکرات ایران و آمریکا بر سر مسئله عراق دارای 2 بعد امنیت عراق و استواری دولت نوری مالکی بود که تلاش ایران برای تقویت این مکانیسم‌ها در این کشور از لحاظ امنیتی انجام می شود. وی ادامه داد: راهنمایی‌ها و کمک‌ها به دولت عراق برای برقراری این مکانیسم‌ها در این کشور انجام شد و روش هایی برای حل اختلافات ارائه گردید که خوشبختانه حاصل آن را در عراق مشاهده می کنیم.

به گزارش ایرنا، لاریجانی درخصوص وضعیت دیپلمات های ایرانی که در عراق گروگان گرفته شده اند، خاطر نشان کرد: عده ای از این دیپلمات‌ها آزاد شده و مسئله آزادی سایر این دیپلمات‌ها از طریق سوئیس در حال پیگیری است.

کد خبر 38544

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز